Yılın İlk Yarısında İkinci Elin Lideri Renault Oldu

Yılın İlk Yarısında İkinci Elin Lideri Renault Oldu

Ocak-Haziran 2019, 1. yarıyılda ikinci el online pazarda en çok tercih edilen otomotiv markası 115 bin 432 adet satışla Renault oldu. Renault bu dönemde ikinci el online toplam pazarındaki satışların %14’ünü tek başına gerçekleştirdi.

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ve INDICATA’nın hazırladığı “Türkiye Otomotiv Sektörü İkinci El Online Pazar Trendi Haziran 2019” verilerine göre, bu yılın haziran ayında ikinci el online otomobil ve hafif ticari araç pazarında toplam 122.631 adet satış gerçekleşti. 2018 yılı aynı dönemine göre satışlar %18 oranında arttı. Söz konusu satışlar Ocak-Haziran döneminde 838.379 adet olurken, geçen yılın aynı dönemine göre pazarda %0,3 artış gerçekleşmiş oldu. Yılın ilk yarısında ikinci el online pazarında ilana çıkan araçların %75’i satılırken, buradaki yıllık artış da %2,2 olarak gerçekleşti.

İşte Türkiye’de yılın ilk 6 ayında ikinci el online otomobil ve hafif ticari araç pazarında en çok satılan ilk 8 marka ve modeller:

YILIN İLK 6 AYINDA ZİRVEDE RENAULT VAR

Ocak-Haziran 2019, 1. yarıyılda ikinci el online pazarda en çok tercih edilen otomotiv markası 115 bin 432 adet satışla Renault oldu. Renault bu dönemde ikinci el online toplam pazarındaki satışların %14’ünü tek başına gerçekleştirdi. Renault’un bu dönemde en çok tercih edilen modeli ise 22 bin 39 adetlik satış performansı ile Fluence modeli oldu.  

VOLKSWAGEN İKİNCİ SIRADA

Ülkemizde yatırım yapacağı iddiaları ile son dönemde en çok konuşulan markalardan biri olan Volkswagen 109 bin 840 adetle yılın ilk yarısında ikinci elde en çok tercih edilen ikinci marka oldu. Markanın bu dönemde en çok satılan modeli ise 26 bin 44 adetle Passat oldu. Volkswagen’in kuracağı iddia edilen fabrikanın ağırlıklı olarak üreteceği modelin de Passat olacağı ve bir yılda üretilecek 40 bin Passat modelinin, sadece Türkiye pazarına sunmayı planladığı ifade ediliyor.

SIFIR SATIŞLARIN LİDERİ FIAT İKİNCİ ELDE 3. SIRADA

2019 yılının ilk 5 ayında otomobil ve hafif ticari araç satışları geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre gerileme yaşasa da Fiat yaptığı 24 bin 548 adetlik satışla başarılı bir performans sergilemişti. Marka yılın ilk yarısında da 83 bin 374 adetlik ikinci el satışı ile de birçok rakibini geride bıraktı. Bu dönemde markanın en çok satılan modeli 15 bin 821 ile Linea oldu.

FORD İKİNCİ ELDE 4. SIRADA

Ülkemizde faaliyet gösteren en eski markalardan biri olan Ford, 83 bin 364 adetlik satışı ile yılın ilk yarısında ikinci el online pazarda en çok tercih edilen 4. marka oldu. Markanın bu dönemde en çok satılan modeli ise 23 bin 749 adetle Focus oldu.

ASTRA SATIŞLARI OPEL’İ İLK 5’E SOKTU

2017 yaz ortalarında Fransız PSA Grubu bünyesine giren Opel, yeniden yapılanma sürecinin ardından faaliyetlerine hız vermiş durumda. 2019 yılının ilk 6 ayında 45 bin 207 adetlik satışı ile ikinci el online pazarda en çok tercih edilen 5. marka olan Opel eski günlerine de göz kırpıyor. Markanın bu dönemde en çok satılan modeli ise 20 bin 148 ile Astra olurken, Astra satışları markanın genel satışlarının da yarıya yakınını gerçekleştirmiş durumda.

MERCEDES-BENZ İKİNCİ ELDE DE ÇOK İDDİALI

Lüks, kalite ve güvenilirlik denilince ülkemizde uzun yıllardır akla ilk gelen markalardan biri olan Mercedes-Benz, kullanıcılarının yüzünü ikinci eldeki satış performansı ile de güldürmeyi başarmış durumda. Bu yılın Ocak-Haziran döneminde ikinci el online pazarda 44 bin 306 adetlik bir satış performansı sergileyen Mercedes-Benz’in söz konusu dönemde en çok satılan modelleri ise C sınıfı araçları oldu.

İLK 6 AYDA 41 BİNDEN FAZLA İKİNCİ EL BMW SATILDI

Sportif tasarımı, güçlü ve kaliteli duruşu ile özellikle genç tüketicilerin yoğun rağbet gösterdiği BMW ikinci el performansı ile dikkat çekiyor. Türkiye’de ilk 6 ayda ikinci el online pazarında 41 bin 587 adetlik satış performansı gösteren markanın en çok satılan modeli ise 14 bin 446 adetle 5 serisi araçları oldu.

HYUNDAI ACCENT İLE ZİRVEYE TUTUNDU

Otomobil ve hafif ticari araçlar kategorisinde yılın ilk 5 ayında 8 bin 354 adet sıfır Hyundai satılmıştı. Markanın bu dönemde en çok satılan otomobili bin 878 adetle Tucson olurken, en çok satan hafif ticari modeli ise 419 adetle H-100 olarak kayıtlara geçmişti. Yılın ilk yarısında 37 bin 453 adet ikinci el Hyundai online araç satışı olurken, en çok satılan model de 13 bin 705 ile Accent olarak kayıtlara geçti.