Yeni Kazanç Kapısı: İnternetten Canlı Yayın

Yeni Kazanç Kapısı: İnternetten Canlı Yayın

Akıllı telefonlar sayesinde artık istenilen yerden internette yayın izlemek veya yayın yapmak çok kolay hale geldi. Türkiye’de de internet üzerinden canlı yayın yaparak popülerleşen ve kazanç elde eden yüzlerce isim bulunuyor. Bu isimler hobi olarak yayıncılık yapsa da, onlarca yayıncı için internet yayıncılığı profesyonel bir iş ve pek çok mesleğe göre oldukça yüksek kazanç sağlıyor. Bu nedenle internet yayıncılığı, hem izleyici hem de yayıncı için pek çok avantajı beraberinde getiriyor.

YAYIN YAPAN DA İZLEYEN DE KAZANIYOR

Gelişen teknoloji ile internet üzerinden canlı yayın yapmak çok daha kolaylaştı. İnsanlar artık bir bilgisayar ya da cep telefonuyla oyun, müzik listesi paylaşmak gibi farklı içerikleri canlı yayın platformları üzerinde izleyebiliyor veya yayınlayabiliyor.

İzleyicilerin sevdikleri içerikleri anlık olarak izlerken hayran olduğu kişiyle aynı anda iletişime geçmesinin önemini vurgulayan, dünyadaki önemli canlı yayın platformlarından DLive Türkiye ve Avrupa Direktörü Metin Redjepi, internet yayıncılarının eğlenerek yaptıkları bu yayınlar üzerinden gelir elde ettiklerini hatta bunu bir iş kolu olarak yaptıklarını ifade ediyor. DLive Türkiye ve Avrupa Direktörü Metin Redjepi, “Canlı yayın platformları günümüzde önemli bir araç haline geldi. İnternet yayıncılığı ile birlikte içerik üreticileri, hiç bir pazarlama faaliyetine ihtiyaç duymadan ve firmalarla iş birliği yapmadan, yalnızca içerik üreterek kazanıyorlar. Ürettikleri içeriklerin izlenmesini sağlayarak hem gelir elde ediyorlar hem de bunu sürdürülebilir hale getiriyorlar. Bunun yanı sıra anlık etkileşimler sayesinde içeriklerini izleyicileri ile birlikte oluşturabiliyor, izleyicilerini de içeriğin bir parçası haline getirebiliyorlar. Sosyal medya fenomenlerinden bloggerlara hatta kurumsal etkinliklere kadar, her gün binlerce canlı yayına ulaşabiliyoruz.” diyor.

CANLI YAYIN ÖZGÜVENİ GELİŞTİRİYOR

Bir bilgisayar başında veya cep telefonu aracılığıyla geniş kitlelere canlı yayında ulaşan yayıncıların sosyal hayatlarında daha özgüvenli olduğuna değinen Baho’nun kurucusu Cemal Sevindik, “Canlı yayın özgüven getiriyor; çünkü yayın yapan kişiler rahatlıkla söz alabiliyorlar, kitlelere hitap edebiliyorlar. Kitleye hitap ederken ilk başta çekingen olunur, o yüzden bu çekingenliklerini yeniyorlar. Girişimci oluyorlar, iletişim becerileri gelişiyor. Hem kitlelere sesleniyorlar hem de para kazanıyorlar.” yorumunda bulunuyor.

İNTERNET YAYINCILIĞINDA ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEM TRENDLER

Yayıncı olmak için tek kriterin izlenmeye değer bir içerik üretmek olduğuna dikkat çeken Baho’nun kurucusu Cemal Sevindik ise konuyla ilgili olarak, “Yayıncı olmak için hiçbir sınırlama bulunmuyor. Ülkemizde popüler yayıncılar 18-30 yaş aralığında ve erkek ağırlıklı… Özellikle interaktif yayınlar izleyicileri daha uzun süre yayında tutmayı başarıyor. Önümüzdeki süreçte hem oyun, hem de eğlence yayınlarında izleyicilerin yayına daha fazla katkı sağlayacağı, daha interaktif içeriklerin trend olmasını bekliyoruz.” ifadelerini kullanıyor.