VW’in En Küçük SUV’u Gün Sayıyor

VW’in En Küçük SUV’u Gün Sayıyor

Volkswagen merakla beklenen SUV modeli T-Cross’un ilk gösterimini gerçekleştirdi. Markanın tamamen yeni bir model olarak geliştirdiği ve şehir içi kullanım için tasarladığı T-Cross, ideal bir yol arkadaşı olarak dikkat çekiyor.

Polo üzerine konumlanan küçük şehir SUV’u, pratik kullanım özellikleriyle de oldukça iddialı gelecek. Böylece Volkswagen, T-Cross ile ürün yelpazesine, T-Roc’tan daha kısa boyutlarıyla şehir içi kullanıma daha uygun ve daha kompakt yeni bir SUV eklemiş oldu.

5 KİŞİLİK BİR ARAÇ

VW T-Cross, 4,11 metre uzunluğu ve 2,56 metre genişliğindeki aks mesafesi ile 5 kişinin rahatlıkla seyahat edebildiği geniş bir iç mekan sağlıyor. İç mekana fonksiyonel açıdan mümkün olduğunca esneklik katmak amacıyla, arka koltukları 14 cm’ye kadar ileri kaydırarak bagaj hacmini artırmak mümkün. Bagaj hacmi bu sayede 385 litreden 455 litreye çıkarılabiliyor. Kısmen ya da tamamen yatırılabilen arka koltuklar da hesaba katıldığında, bagaj hacmi 1,281 litreye kadar çıkabiliyor.

GELİŞMİŞ DESTEK SİSTEMLERİ

Daha önce üst segment otomobillere özgü olan pek çok sürüş asistan sistemi, T-Cross’un donanım seçeneklerinde opsiyonel olarak sunuluyor. Bu sistemler, yolculara sunduğu üst düzey korumayla birlikte güvenliği daha da artırıyor ve sürüşü konforlu kılıyor. Yaya Algılama Sistemi ve Şehir İçi Acil Fren Destek özelliğine sahip Ön Bölge Asistanı, otomobilin şeritte kalmasına yardımcı olan Şerit Takip Asistanı, Yokuş Kalkış Asistanı, Proaktif Yolcu Koruma Sistemi ve entegre Arka Trafik Uyarısı özelliğine sahip Kör Nokta Uyarı Sistemi, Şerit Değiştirme Asistanı, otomobilin donanım özellikleri içerisinde opsiyonel olarak yer alıyor. Bunlara ek olarak, Yorgunluk Tespit Sistemi, Adaptif Hız Sabitleyici ve Paralel Park Asistanı seçenekleri bulunuyor.

BENZİNLİ VE DİZEL MOTORLAR

Benzinli ve dizel olmak üzere, farklı motor seçeneklerine sahip T-Cross’un benzinli, üç silindirli 1.0 TSI motorlar sırasıyla, 95 beygir ve 115 beygir güç üretiyor. En üst seçenek olan dört silindirli 1.5 TSI motorun gücü ise 150 beygir. Ayrıca, 95 beygir gücünde 1.6 TDI dizel motor seçeneği de bulunuyor. Tüm motorlar, en güncel Avrupa emisyon standartlarına uygun olarak üretiliyor.

SUV’LARDA BÜYÜYOR

Tıpkı kardeşi Polo gibi, İspanya’da üretilecek olan yeni T-Cross ile Volkswagen, dünya çapındaki SUV atılımını bir adım ileriye taşıyor. 2016 yılında, Tiguan ile başlayan bu atılım, 2017 yılında 7 koltuklu Tiguan Allspace ve kompakt T-Roc ile devam ediyor.

BMW’NİN YENİ AMİRAL GEMİSİ HAZIR

Üst sınıfta rekabet yeni modellerle kızışıyor. MW, bir Spor Aktivite Aracı’nden beklenen çevik ve çok yönlü sürüş özellikleri ile seçkinlik ve ferahlığı birleştiren en lüks modeli BMW X7 üzerindeki sır perdesini kaldırdı. BMW’nin en yeni ve bugüne kadar ürettiği en büyük modeli olan BMW X7, iç mekanında sunduğu etkileyici genişliği, üst sınıf tasarımı ve son teknoloji ürünü ekipman özellikleri sayesinde lüks segmentte yeni bir sayfayı açmaya hazırlanıyor. BMW X7’nin markanın portföyüne eklenmesi, BMW Group’un lüks segmentteki devam eden model atağının önemli bir adımını temsil ediyor.

EN İDDİALI HONDA CR-V BAYİLERDE

İlk kez 1995 yılında satışa sunulan Honda CR-V bugün dünyanın en çok satılan SUV modeli yeni CR-V’nin ülkemizde de satışına başlandı. İlk kez 7 koltuk seçeneği sunulan yeni CR-V şimdiye kadar üretilen en büyük kabine de sahip. Dış görünümünden motoruna, iç tasarımından teknolojisine kadar birçok özelliği ile fark yaratan beşinci nesil CR-V, iddiasını yükseltiyor. Sürüş konforu, yol tutuşu, kabin içi ses düzeyi ve vibrasyon gibi parametrelerde sınıfının Premium modellerini esas alan CR-V’de bir önceki nesle göre 33 mm uzayan dingil mesafesi, sadece daha geniş bir iç hacim sunmakla yetinmiyor, el teması olmadan açılabilen bagajda daha uzun ve iki kademeli bir zemin sunuyor. Pratik ve hızlı şekilde katlanabilen arka koltuklar ile bagaj hacmi daha da genişliyor. Yeni CR-V, güncel Civic’te de kullanıma sunulan 1,5 Litre VTEC TURBO benzinli motorla yollara çıkıyor. 5.600 devir/dakikada 193 beygir güç üreten motor, 243 Nm maksimum torka sahip.

YENİ MODELİN İSMİ SCALA OLDU

Skoda, yıl sonunda tanıtacağı tamamen yeni C sınıfı hatchback modelin adını Scala olarak kararlaştırıldı. Skoda’nın tasarımında ve teknolojisinde yeni bir adım olarak gösterilen Scala’nın ismi, Latince “basamak“ veya “merdiven“ anlamına geliyor. Bu isim, aynı zamanda markanın sınıfında ileriye doğru yaptığı büyük ilerlemeyi temsil ediyor. Yeni Scala’nın getireceği bir diğer önemli yenilik ise, aracın bagaj kapağının üzerinde artık logo yerine büyük harflerle Skoda isminin yazılarak öne çıkarılması olacak. Scala, bu değişimi Avrupa’da gerçekeştiren ilk model olarak dikkat çekecek.

HYUNDAİ NEXO 5 YILDIZI KAPTI

Hyundai, 2018 yılında piyasaya sunduğu ikinci nesil hidrojen yakıt hücreli elektrikli modeli NEXO FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) ile Avrupa Euro NCAP çarpışma testlerinden en yüksek skor olan beş yıldız ile ayrıldı. Bağımsız araç değerlendirme kuruluşu olan Euro NCAP, tüm değerlendirmelerde aktif ve pasif güvenlik donanımlarına fazlasıyla ağırlık verdi. Hyundai NEXO, Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alan ilk Fuel Cell elektrikli araç unvanını da kazanırken özellikle yetişkin ve çocuk yolcu kategorilerinde en güvenli araçlardan biri olarak seçildi.

TOYOTA GELECEĞİNİ HİDROJENDE GÖRÜYOR

Toyota tarafından geliştirilip 2014 yılından itibaren kullanıma sunulan ilk hidrojen yakıt hücreli otomobil Mirai’nin satışları bugün 7 bin 52 adede ulaştı. Japoncada “Gelecek” anlamı taşıyan Mirai’nin, 2018 yılı ilk 8 aylık satışı ise bin 753 olarak gerçekleşti. Alternatif yakıt teknolojilerini geliştirme yolunda dünyanın ilk seri üretim hibrit modeli Prius’u da 1997 yılında sunan Toyota, o yıl 323 adetlik satış yapmıştı. Bugün ise 12 milyon 500 bin adetlik hibrit satışına ulaştı. Hidrojen yakıt hücresi ile ilgili çalışmalarına hız veren Toyota, 2020’de yıllık 30 bin adetlik satışa ulaşmayı bekliyor. Bunun yanında dolum istasyonlarının da sayısı her geçen gün artırıyor.  2020’de Almanya’da 100, Kore’de 160, İngiltere’de 65 yakıt hücresi dolum istasyonu kurulması planlanıyor.

40 DAKİKADA DOLDUR 160 KM YOL GİT

Dördüncü nesilde smart, ailenin bütün üyelerinde yüzde 100 elektrikli, 0 emisyonlu sürüş sunmaya başlayarak; içten yanmalı motorların yanı sıra ürün gamının tamamını elektrik olarak da sunan dünyanın tek otomobil markası oldu. smart EQ fortwo 156.600 TL’den başlayan fiyatlarla kasım ayı itibarıyla Türkiye’de satışa sunulurken 22 kW’lık dahili şarj dönüştürücüsü standart olarak veriliyor. Yeni smart’ın arka kısmında 81 beygir gücünde bir elektrik motoru görev alıyor. Evde 40 dakikadan kısa bir sürede yüzde 80’i şarj olan batarya 160 km’ye kadar menzil sağlıyor. Aracın son hızıysa 130 km/s’de sınırlandırılıyor.

RUS EFSANESİ GERİ DÖNDÜ

Rus marka Lada, yeni distribütör ve 4 farklı modelle Türkiye’de tekrar satışa başladı. Modeller içinde en bilinen Lada Niva, 4X4 ismiyle, 4 farklı versiyonuyla satışa sunuluyor. 1990’li yıllardaki Lada Niva’nın karoserindeki küçük makyajlarla satıldığı, 1.7 lt benzinli motor ve manuel şanzımanlı aracın fiyatı 96 bin TL’den başlayıp, 5 kapılı Urban’da 124 bin 700 TL’ye çıkıyor. Sedan Vesta ve Granta’da satışa sunulurken daha modern hatlara sahip küçük Crosover Xray’in sitede bilgileri yayınlanırken, önümüzdeki süreçte satılacağı duyuruluyor.