Türkiye Yolları “Elektrikleniyor”

Türkiye Yolları “Elektrikleniyor”

Türkiye’de elektrikli ve hibrid otomobillerin 2019’a ait ilk satış rakamları belli oldu. Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği (TEHAD) verilerine göre; geçtiğimiz yılın ilk 3 ayında toplam 1.291 adetlik satış rakamına ulaşan pazar, bu yıl 1.853 adete ulaştı. Söz konusu rakamın 43 adetini %100 elektrikli modeller oluştururken, hibrid motor seçeneğine sahip modellerin satış adeti 1.810 olarak gerçekleşti.

Öte yandan; Türkiye’deki şarj istasyonlarının sayısı da hızla artıyor. Son verilere göre; Türkiye’de şarj soketi sayısı ise 582 adete çıkarak, bir çok Avrupa ülkesinin önüne geçti.

İşte Türkiye’de en çok satılan elektrikli ve hibrid otomobiller:

SAKARYALI COROLLA HYBRID ZİRVEDE

Bugüne kadar tam 46 milyon adet satılan Toyota Corolla efsanesi hibrid versiyonuyla geleceğe adım attı. 2019 yılının ilk çeyreğinde 1219 adetle en çok satılan hibrid otomobil olan Corolla Hybrid, 2019 Cenevre Otomobil Fuarı’nda da yoğun ilgi görmüştü.

12’nci jenerasyon olan Corolla Hybrid, kendi kendini şarj eden 122 HP güç üreten 1,8 litrelik hibrit bir motora sahip. WLTP normlarına göre 100 km’de ortalama 3.5 ile 3.8 litre arasında yakıt tüketen Corolla Hybrid, 43 litrelik yakıt deposuyla 1131-1228 km arasında değişen bir menzil sunuyor.

C-HR BU YIL DA ÇOK İDDİALI

Toyota’nın Türkiye ve Japonya’daki fabrikalarında üretilip dünyanın 90’dan fazla ülkesine ihraç edilen kompakt SUV Toyota C-HR Hybrid, 2018 yılında dünyanın en çok tercih edilen hibrit otomobil modeli olmayı başarmıştı.

Geçen yıl Türkiye’de 2.576 adetlik satışla rekor kıran model, bu yılın ilk çeyreğinde ise 496 adetlik satış performansı gösterdi. Bataryası sürüş esnasında şarj olduğu için ayrıca şarj edilmesi gerekmeyen Toyota C-HR’ın emisyon değeri ise 85 gr/km. Toyota C-HR Hybrid ise 1,8 lt’lik motoruyla 100 km’de ortalama 3,9 litre yakıt tüketim değeriyle dikkat çekiyor.

JAGUAR I-PACE DİKKATLERİ ÜZERİNE ÇEKİYOR

Jaguar’ın ilk tamamen elektrikli otomobili I-PACE, oldukça etkileyici özellikleri ile birçok teknoloji tutkununu kendine hayran bırakıyor. Yılın ilk çeyreğinde ülkemizde 21 adet satılan araç, tamamen elektrikli bir SUV olarak tasarlandı ve 480 kilometrelik menzile sahip.

Araç hızlı şarj aparatı (100 kW) ile 40 dakika içerisinde %80’lik dolum sağlıyor. Tam şarj için ise 10 saatlik zamana ihtiyaç duyuyor. Anında tork ve Dört Çeker sistemi Jaguar I-PACE’e bir spor otomobilin hızlanma özelliğini kazandırırken, 4,8 saniyelik 0-100 km değeri sunuyor.

HYUNDAI IONIQ TÜKETİCİLERDEN TAM NOT ALDI

Tatminkâr donanımları ve ekonomisiyle IONIQ Hybrid ülkemizde kullanıcıların dikkatini çekmeyi başardı ve geçen yıl 220 adet satılan otomobil, 2019’un ilk çeyreğinde de 16 adet sattı. IONIQ Hybrid’de elektrik motoruna 1.6 litrelik GDI benzinli motor eşlik ediyor.

Toplamda 141 beygir güce ve 265 Nm torka sahip olan araç 0’dan 100’e olan hızlanmasını 11,5 saniyede tamamlıyor. Aracın ortalama tüketim değerine baktığımızdaysa 3,9 litre gibi bir değer karşımıza çıkıyor ve bu değer şehir içi-şehir dışı kullanımlarında da aynı.

BMW i3 İSTİKRARLI ŞEKİLDE İLERLİYOR

S modeliyle kullanıcılarından tam not almayı başaran BMW i3, son 3 yıldır istikrarlı satış performansıyla ön plana çıkıyor. Bu yılın ilk çeyreğinde 6 adet satılan model, güncellenen motorla 0’dan 100’e hızlanmasını 7,3 saniyede tamamlıyor.

BMW, i3’ün test koşullarındaki menzil değerini 290 ile 300 kilometre arası olarak açıklarken, bu değer i3S’te 280 kilometre civarlarında geziniyor. Kullanıcılar dilerlerse menzil artırıcı niteliği taşıyan 38 beygirlik iki silindir benzinli motoru araçlarına ekletebiliyor.

LEXUS CT200 LÜKSÜ ELEKTRİKLE YENİDEN TANIMLIYOR

Lexus CT 200h, dünyanın en ileri kendi kendini şarj eden hibrit teknolojisi ile çalışan gerçek bir lüks kompakt araç olarak farkını ortaya koyuyor. Yılın ilk çeyreğinde ülkemizde 3 adet satılan CT 200h, gelişmiş 1,8 litre atkinson çevrimli benzinli motor ile 82 DIN hp gücünde elektrik motorunu bir araya getiriyor. Araç, ECB-R (Elektronik Olarak Kontrol Edilen Üretken Frenleme) sistemini kullanarak frenleme esnasında şarj oluyor ve kullanıcılarına daha uzun menzil imkânı sunuyor.

ELEKTRİKTE GÜNLÜK KULLANIMIN MÜJDECİSİ ZOE

İlk olarak 2012 yılında üretilen Renault Zoe, 2016 yılında 41 kw gücünde bir pile kavuştu. Bu yıldan sonra satış rakamlarını artıran, geçen yıl 79 adet, bu yılın ilk çeyreğinde de 9 adet satan Zoe, 12 modüllü 192 hücreli bir pile sahip. Maksimum hızı saatte 135 km olan aracın sıfırdan yüze hızlanması ise 13.2 saniye. Zoe, 350 km bir menzil sağlarken, hızlı şarj noktalarında 2 saatte şarj olabiliyor. Ayrıca gaz pedalından ayak çekildiğinde, yokuş aşağıya gidildiğinde veya frene basıldığında sistem kaybolan enerjiyi pillere aktarılıyor.

VOLVO XC90 DA ELEKTRİKLENDİ

Volvo Cars’ın tasarladığı elektrik uyumlu XC90 T8 Twin Engine AWD, lüks bir SUV’dan beklenen tüm performansı sunarken, aynı zamanda küçük hibrid otomobillerin bile ulaşamayacağı bir emisyon düzeyine sahip. Yılın ilk çeyreğinde 3 adet satılan araç, 0’dan 100 km’ye 6,1 saniyede çıkıyor. XC90 T8 Twin Engine AWD, toplamda 318hp’lik bir güç ve 400Nm çekiş sağlarken, kısmen elektrikli fren teknolojisi ile enerji ya aküleri şarj etmek, ya da anlık kullanmak için otomobile geri kazandırılıyor.