“Türkiye, Milli Lokomotifle Dünyada Dördüncü Oldu”

“Türkiye, Milli Lokomotifle Dünyada Dördüncü Oldu”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, raylara inen milli lokomotif için 7 şehirde 20’ye yakın firmadan parça tedarik edildiğini dile getirerek, Türkiye’nin, dünyada hibrit demiryolu aracına sahip Fransa, Japonya ve Çin’in ardından dördüncü ülke olmasını sağladıklarını kaydetti.

Bakan Turhan, yaptığı açıklamada, teknolojik ürünlerde dışa bağımlılığı azaltmak amacıyla Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın önderliğinde başlatılan “milli ve yerli üretim” seferberliği doğrultusunda yürüttükleri çalışmalarla ilgili bilgi vererek, Türkiye’nin ilk milli hibrit manevra lokomotifindeki yerlilik oranının %60’ı bulduğunu söyledi.

TCDD Taşımacılık önderliğinde tasarım çalışmaları tamamlanan, Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ (TÜLOMSAŞ) ile ASELSAN iş birliğiyle üretilen Türkiye’nin yeni nesil ilk hibrit manevra lokomotifinde hedefin yerlilik oranını %80, nihayetinde de %100’e çıkarmak olduğuna dikkat çeken Turhan, lokomotifin prototip üretiminin tamamlandığını dile getirdi. Uluslararası Demiryolları Birliği (UIC) standartlarında üretilen lokomotifin, gelecek yıl testlerinin tamamlanmasının ardından TCDD Taşımacılık araç filosuna katılacağı bilgisini veren Turhan, lokomotifin %40 yakıt tasarrufu sağladığını kaydetti.

“HİBRİT LOKOMOTİFİMİZ EN ÇEVRE DOSTU DEMİRYOLU ARACI”

Bakan Turhan, daha düşük akustik gürültü seviyesi ve azaltılmış yakıt tüketimiyle daha düşük işletme maliyetine sahip lokomotifi yurtiçinde kullanmanın yanı sıra ihraç etmeyi de planladıklarını anlattı. Bunun ülke ekonomisi ve yan sanayinin geliştirilmesine reel katkı sağlayacağını vurgulayan Turhan, demiryolu sektörünün her alanda çok geliştiğini ve ilerlediğini söyledi. Son 16 yılda demiryolu sektöründe bütün imkânları, yerli ve milli üretim için seferber ettiklerinin altını çizen Turhan, bu süreçte güçlü insan kaynağına, bilgi birikimine, sektörde faaliyet gösteren bütün kuruluşlara, sanayicilere ve tecrübelerine güvendiklerini belirtti.

HEDEF İLK DÖRT ARASINDA YER ALMAK

Turhan, raylara inen milli lokomotif için 7 şehirde 20’ye yakın firmadan parça tedarik edildiğini dile getirerek, TCDD Taşımacılık, TÜLOMSAŞ, ASELSAN ve sanayicilerin el ele verip uyum içinde çalışarak Türkiye’nin, dünyada hibrit demiryolu aracına sahip Fransa, Japonya ve Çin’in ardından dördüncü ülke olmasını sağladıklarını kaydetti. Lokomotifin hem elektrik hem de dizel yakıtla çalışabildiğini anlatan Turhan, “Daha da önemlisi, istendiğinde elektrik şebekesinden şarj edilebiliyor, bütün bunları alt alta koyduğunuzda hibrit lokomotifimiz en çevre dostu demiryolu aracı.” diye konuştu.

HİBRİT LOKOMOTİF NEDİR?

Herhangi bir lisans altında olmadan milli olarak üretilen hibrit lokomotif, kendi ürettiği elektrikle veya mazotla çalışabiliyor, istendiğinde elektrik şebekesinden şarj edilebiliyor. Ayrıca düşük yakıt tasarrufu ve akustik gürültü seviyesi ile çevre dostu olma özelliği taşıyor ve saatte 80 km hız yapabiliyor.

TCDD Taşımacılık AŞ tarafından belirlenen modern dış stil ve ergonomik konsol tasarımının yanı sıra geniş görüş açısıyla da dikkat çeken milli hibrit manevra lokomotifi, EN 45545 EN 50126 EN 50128 EN 50129 EN 50155 ve UIC standartlarına uygun olarak üretildi.