Türk Telekom ‘Kesintisiz İletişim’e Hazır

Türk Telekom ‘Kesintisiz İletişim’e Hazır

Türk Telekom, telekomünikasyon alanında koronavirüsün etkilediği kritik süreçleri ve alınan aksiyonları online basın toplantısında interaktif şekilde paylaştı. Küresel salgın tehlikesine karşı hep birlikte mücadele edilmesi gereken günlerden geçildiğini belirten Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “Devletimizin koronavirüs salgınına karşı tüm ilgili Bakanlık ve kurumlarla koordineli bir şekilde fevkalâde yürüttüğü mücadele takdire şayan… Sağduyu ve feraset sahibi bir yönetim anlayışı ve yekvücut olmuş bir toplum, bizim gibi kurumsal organizasyonlarla birleştiğinde bu süreci en az hasarla atlatmamamız için hiçbir neden yok. Türkiye’nin telekom sektörünün lideri olarak her koşulda kesintisiz iletişimi sağlamak için 17 bin saha, 7 bin ofis ve 7 bin çağrı merkezi çalışanımız ile sayıları 30 bini aşan güçlü bir ekiple büyük bir özveri ile işimizin başındayız.” dedi.

ÖNCELİĞİMİZ TOPLUMUN SAĞLIĞI VE KESİNTİSİZ İLETİŞİM

‘Millî sorumluluk’ bilinciyle hareket ettikleri süreçte aksiyonlarında öncelikli gözettikleri iki husus olduğunu belirten Önal, “Birincisi çalışanlarımızın ve toplumumuzun sağlığı. İkincisi de kesintisiz iletişimin aksamadan devam edebilmesi. Ofis çalışanlarımızın büyük çoğunluğu zaten şu an evlerinden ev-ofis çalışıyorlar. Yine kurduğumuz sistemler sayesinde çağrı merkezi görevlilerimiz de yüzde 82 oranında evlerinden çağrı cevaplıyor ve hizmet sunuyorlar. Bugün dijital ortamda bir araya gelmemiz de bu gerçeği kanıtlar niteliktedir.” diye konuştu.

“TÜM GELİŞMELERE KARŞI HAZIRLIKLIYIZ”

Türkiye’nin ve sektörün gelişimi için kilit noktanın dijitalleşme ve yeni nesil teknolojilere yatırım yapmak olduğunun bilinciyle Türk Telekom’un özelleştirildiği 2005 yılından bu yana, Türkiye’nin dijital varlıklarına 16,6 milyar dolar yatırım yaptıklarını söyleyen Önal, ‘Sadece merkeze değil herkese’ hizmet anlayışla Türkiye’yi geleceğe bağlayacak altyapı ve teknolojilere yatırıma devam ettiklerini vurguladı.

Son 10 günde 100 bin eve sabit internet bağlantısı yaptıklarını belirten Önal, bu sürede ciddi anlamda PSDN talebi aldıklarını da ifade ederek “Bu kritik günlerde karşıladığımız bu talepler, Türk Telekom olarak altyapımızın ne kadar güçlü ve hizmet ağımızın ne kadar büyük olduğunu gözler önüne seriyor.” dedi. Önal, ülkemizde koronavirüs mücadelesinin başladığı günden bu yana internet trafiğinde yaşanan gelişmeler hakkında ise şu bilgileri verdi: “Ülke çapında alınan önlemler neticesinde eğitimin, etkinliklerin, çalışma ve faaliyetlerin online ortamlara taşınması internet trafiğine de yansıdı. Normal günlerde daha çok akşam saatlerinde zirveye çıkan yoğun kullanım değerlerinin artık gün içerisine yayıldığını gözlemliyoruz. Gündüz saatleri kullanım oranlarında geçtiğimiz haftalarla karşılaştırdığımızda yüzde 50 oranında bir artış var. Peak saatlerin artışını kıyasladığımızda ise burada da yüzde 30’luk bir artış var. Şu anda en zirve saatte bile kapasitemizin yarısını kullanıyoruz.

Uluslararası internet trafiğimizde ise yaklaşık yüzde 15’lik bir artış söz konusu. Küresel büyüklükteki önemli içerik sağlayıcıların sunucularını yurtiçinde kendi merkezlerimizde konumlandırmamız neticesinde bugün müşterilerimizin bu içerik sağlayıcılara çok daha hızlı bağlanmasını sağlarken, yurtdışı trafiğindeki ani artışı da önemli ölçüde engellemiş bulunuyoruz.”