Türk Telekom İnternette Türkiye’ye Seviye Atlatacak

Türk Telekom İnternette Türkiye’ye Seviye Atlatacak

Türkiye’nin lider bilgi ve iletişim teknolojileri şirketi Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, basınla ilk buluşmasında Türk Telekom’un yeni döneme ilişkin hedeflerini paylaştı.

Türk Telekom’un, bugün 30 bini aşkın çalışanı, 47 milyona ulaşan abonesiyle operasyonel başarısı ve artan kârlılığı, sağlam likidite yönetimi, girişimlere desteği ve teknolojik yatırımlarıyla istihdama ve ekonomiye fayda sağlayarak Türkiye’ye değer katmaya devam ettiğini ifade eden Önal, yeni dönemdeki önceliklerini; internet penetrasyonunu arttırma, 5G’yi destekleyecek fiber altyapıyı yaygınlaştırma, daha iyi bir müşteri deneyimi ve mobil başta olmak üzere tüm alanlarda sürdürülebilir abone kazanımı olarak sıraladı.

“5G’YE EN HAZIR OPERATÖR TÜRK TELEKOM”

Türk Telekom’un, Türkiye’nin fiber altyapısını oluşturmak üzere her yıl artan oranda kaynak ayırdığını ve üstlendiği sorumluluk gereği, sektörün diğer oyuncularına da rehberlik ettiğini kaydeden Önal, fiber yatırımlarla ilgili şunları söyledi: “Fiberi ülkenin her köşesine taşımayı kendimize vizyon olarak seçtik ve bu hedefe odaklanarak fiber altyapımızı son 10 yılda 2 kattan fazla artırdık; ülkedeki fiber altyapının yüzde 80’inde Türk Telekom imzası var. Sabit altyapımız, ülke hane halkının yüzde 90’dan fazlasını kapsıyor. Ülkenin en ücra köşelerine kadar uzanan 289 bin kilometre uzunluğundaki fiber ağımız bugün dünyanın etrafını 7 defadan fazla dolaşacak uzunlukta. 5G için kritik öneme sahip fiber altyapıyı Türkiye’nin dört bir tarafına ulaştırmış olmamız sayesinde 5G’ye EN hazır operatör olduğumuzu rahatlıkla ifade edebilirim.”

Türk Telekom’la EN’ler

  • 2005’ten bu yana 36,3 milyar TL ile sektörün EN yüksek yatırımı
  • EN fazla aboneye hizmet eden operatör: 47 milyon abone
  • EN yüksek fiber uzunluğu: 289 bin kilometre
  • EN yüksek fiber hane erişimi: 19,4 milyon hane
  • Mobilde pazar payında EN hızlı artış: son on yılda 8,5 puan artış
  • Mobilde numara taşımanın başladığı 2008’den bu yana EN yüksek net abone kazanımı: 7,4 milyon
  • Brand Finance’e göre Türkiye’nin EN değerli telekom markası: 11 yıldır aralıksız
  • Mobilde 1800mhz ve altı frekanslarda EN yüksek pay
  • Mobilde abone başına EN yüksek spektrum kapasitesi

Hedeflenen EN’ler

  • Sektörde EN yüksek yatırımda liderliğini sürdürecek
  • Ülkemizde fiber ağı EN hızlı ve en eşitlikçi şekilde artıracak
  • Faaliyet gösterdiği her alanda EN ileri müşteri deneyimini sunacak
  • Kurumların dijital dönüşüm yolculuğunun EN baş aktörü olacak
  • Şebeke ve altyapıda EN yüksek kaliteyi sunmaya devam edecek

EN yenilikçi dijital ürün ve servisleri geliştirecek