Para Kazandıran Şeffaf Bavullara İlgi Artıyor

Para Kazandıran Şeffaf Bavullara İlgi Artıyor

Pabbler algoritması bir kişinin beraberinde götüreceği ürünleri gümrük mevzuatına uygun olarak belirliyor. İster seyahat isterse iş amaçlı gezginler valizlerinde istedikleri kadar boşluk ayırabiliyor.

Son günlerde seyahat severler tarafından ilgi gören, gezginlerin bavullarındaki boşlukları kiralayan bir platform var. Uluslararası e-ticaret sitelerinin deposundan çıkan markalı kıyafetler, elektronik ve kozmetik ürünlerle bebek mamaları ağırlıklı olarak taşınan ürünler arasında başı çekiyor. Ayrıca yurtdışına ürün örneği gönderen kobiler, AR&GE yapan teknoloji girişimleri de gümrük süreçlerinden zaman kazanabilmek için bu platformu tercih ediyor. Gezginlerin şeffaf bavulu olma hedefiyle kurulan Pabbler, yüzde yüz Türk mühendislerin geliştirdiği ve e-ticaret sitelerinin yurtdışına göndermek istedikleri ürünlerin dağıtımı esasına dayalı bir yazılım şirketi olarak hizmet veriyor.

Özellikle ABD ve Türkiye arasında seyahat eden gezginler, seyahat masraflarını bedavaya getirebilen bu sisteme büyük ilgi gösteriyor. E-ticaret sitelerinin yurtdışına göndermek istedikleri ürünlerin teslimatını gezginlerin valizlerindeki boşlukları kiralayarak gerçekleştiren Pabbler, bir lojistik platform. E-ticaret sitelerinin kısa teslimat sürelerinde ürünlerini teslim edebildiği bu uygulama ile gezginler  bavullarında taşıdıkları ürünler üzerinden para kazanıyor.

Ceren Süngü Kalpaklıoğlu’nun girişimi olan Pabbler, yurtdışına ürün göndermedeki masraflarını azaltıyor ve ürünlerin sahiplerine çok daha hızlı olarak ulaşmasına olanak sağlıyor. Kalpaklıoğlu, “Her yaştan gezgini destekleyecek şekilde bir uygulama geliştirmeye çalıştık. Cep harçlığını çıkarmak isteyen genç gezginlerden, her yaştan ve gelir grubundan seyahat tutkunlarına herkes uygulamadan yararlanabilir. Gezginler kadar iş seyahatine giden 25-45 yaş arası beyaz yakalı çalışanlar bu sisteme ilgi duyuyor. Genelde gezginler memnun kalan arkadaşının referansıyla sisteme dahil oluyor.” diyor.

Ekim-Kasım aylarında siteyi ziyaret edenlerin %56’sı Türkiye’den, %30’ü ise ABD’den oldu. Şirketin iş hacmi Temmuz-Kasım ayları arasında %180 büyüme göstererek, yabancı yatırımcıların ilgi odağı haline geldi. Yerli yatırımcıların yanı sıra Kanada’dan Estonya’ya kadar farklı ülkelerden yatırımcılar şirkete ilgi gösteriyor. 

Pabbler algoritması bir kişinin beraberinde götüreceği ürünleri gümrük mevzuatına uygun olarak belirliyor. İster seyahat isterse iş amaçlı gezginler valizlerinde istedikleri kadar boşluk ayırabiliyor. Örneğin Amerika’dan İstanbul’a olan seyahatinizin yolculuk masraflarını, beraberinizde taşıdığınız ürünler ile 400 dolara kadar kazanarak, karşılayabilirsiniz. Pabbler uygulaması üzerinden seyahatinizde varış noktanızı ve valizinize uygun ürünleri seçerek, hemen para kazanabiliyorsunuz.

Sistem, zaten seyahat etmekte olanların bavullarındaki boşluklarda ürün ulaştırma modeli ile karbon salınımını azaltan, doğa dostu bir iş modeli ile olma özelliği de taşıyor.

CEREN SÜNGÜ KALPAKLIOĞLU KİMDİR?

Türk Koleji’nin ardından Bilkent Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı’ndan mezun oldu. Üniversiteden sonra medikal bir firmada staj yaptıktan sonra aynı şirketin İstanbul ofisine geçerek İstanbul’a taşındı. Doluca Şarapları, Schenker Arkas Holding gibi şirketlerde uluslararası pazarlama müdürlüğü pozisyonuna yükselirken Bahçeşehir Üniversitesi’nden MBA’ini tamamladı. LVMH gibi çok uluslu şirketlerde iş geliştirme müdürlüğü yaptı ve yaklaşık 12 yıl boyunca ithalat ve ihracat projelerinde yer aldı. İlk startup denemesi Vedat Milor ile birlikte geliştirdiği yeme-içme aplikasyonu İTÜ Çekirdek’ten ödül sahibi oldu. Kurumsal hayatta mesleği sebebiyle 34 ülke 128 şehir gezme fırsatı bulan Kalpaklıoğlu, ‘İnsanlara global gezgin olma fırsatını nasıl sunarım?’ sorusundan yola çıkarak paylaşım ekonomisine dayanan bir iş modeli olan Pabbler.com’u kurdu.

PABBLER GİRİŞİMCİLİK  NASIL DOĞDU?

Bir kaç mobil uygulama projesi ile start up yolculuğuna başlayan Ceren Süngü Kalpaklıoğlu, 2018 yılı Ocak ayında San Francisco’da düzenlenen 500 Startups’ın Female Founder Pitch etkinliğine katılmaya hak kazandı. Bu etkinlikte kitaplarında da etkilendiği Guy Kawasaki ile fikir alışverişinde bulunma fırsatı yakaladı. Bu görüşmede edindiği bilgilerle, emeğin daha ön planda olduğu iş modellerinin yükselmekte olduğunu fark ederek, paylaşım ekonomisine yönelik proje arayışına girdi. Kurumsal hayatın içinde olduğu profesyonel çalışma dönemlerinde 34 ülke 128 şehir gezme fırsatı bulan Kalpaklıoğlu, ‘İnsanlara global gezgin olma fırsatını nasıl sunarım?’ sorusundan yola çıkarak paylaşım ekonomisine dayanan bir iş modeli olan Pabbler.com’u kurdu. Kuruluşunun 5. Ayında Alibaba Create Cloud yarışmasında 170 startup arasında ilk 15’e girdi. Kurumsal hayatta edindiği tecrübe, network ve bilgiyi startup ekosisteminin dinamiklerine uyarladı. 

Pabbler Sistemini kullanan gezgin yorumları

  • Ürünleri iş adresime kurye ile kararlaştırılan zamanda gönderdiler. Ziyaret ettiğim ülkede kaldığım otele gittiğimde başka bir kurye gelip, ürünleri aldı. Üç gün içinde banka hesabıma para geldi. Yurtdışındayken paranın banka hesabımda olduğunu görmek tarif edilmez bir zevkti.
  • New York’a gittiğimde iki Pabbler siparişi verdim. Amazon kutularından çıkardığım ve teslim ettiğim bu ürünleri bagajımdaki boş yerlere yerleştirdim ve ödememi kolayca aldım.
  • Pabbler’ı San Francisco-İstanbul seyahatinde denedim. Siteden bavuluma koyabileceğim yükün ölçüleri ve seyahat detaylarını girdim. Bir ailenin bebeği için sipariş ettiği mamaları getirmek mutluluk vericiydi. Bavulumda açtığım boşluğun karşılığında ödenen ücreti Tema Vakfı’na bağışladım. Ancak isteyen bununla seyahatini finanse edebilir.