Pandemi Sonrası Gemi Tatiline Olan Talep Arttı

Pandemi Sonrası Gemi Tatiline Olan Talep Arttı

Koronavirüs salgını, gemi tatili olarak adlandırılan Kruvaziyer Turizmine olan ilgiyi artırdı. 

Sektörün deneyimli isimlerinden Miray International – Miray Cruises Genel Müdürü Ahmet Yazıcı, salgın hastalıklara karşı tüm tedbirleri alan ve limandan hareket ettikten sonra dış dünya ile etkileşime girmeyerek kendi içinde güvenli alan yaratan tatil gemilerinin turizmcilerin yeni gözdesi olduğunu belirtti.

2021 sezonu için şimdiden yoğun bir talep ile karşılaştıklarını belirten Miray International – Miray Cruises Genel Müdürü Ahmet Yazıcı, yoğun talebin sebebini “Gemilerdeki personel ve misafirler testler sonucu gemiye alınıyor. Hem personel hem de yolcu test sonucu temiz ise gemiye giriş yapabiliyor. Böylece güvenli bir bölge oluşturuluyor. Ayrıca gemi içinde Dünya Sağlık Örgütü (WHO) ve Sağlık Bakanlığı’mızın belirlediği COVID-19 tedbirler uygulanıyor. Bu sebeple dış dünya ile temasın az olduğu ve tüm tedbirlerin alındığı ‘Kruvaziyer Turizmi’ tatilcilere daha güvenli geliyor. Kruvaziyer turizmi ile oluşturulan ‘Güvenli Tatil’ konsepti, tatilciler için güçlü bir alternatif oldu. 2021 sezonunda gemi tatiline olan talep daha da artacaktır.” sözleriyle açıkladı.

KONUKLAR İÇİN BİR DİZİ ÖNLEM ALINDI

Tatil gemilerinde görev alan personelin ve misafirlerin düzenli şekilde sağlık kontrollerine tabi tutulduğunu dile getiren Ahmet Yazıcı, kruvaziyer tatilinde alınan önlemleri şu şekilde anlattı: “En başta gemiye sosyal mesafe kuralına tam uyulabilmesi için kapasitesinin yüzde 50 altında yolcu alınıyor.  Tüm misafir ve mürettebat sağlık taramasından geçiyor. Ayrıca mürettebat tur öncesi ve sonrasında COVID-19 testine tabi tutuluyor. Tüm süreçlerde ve yolculuk sırasında temassız ateş ölçer ile misafirlerin sağlık durumu düzenli olarak takip ediliyor. Geminin tüm sosyal alanlarında dezenfektan noktaları ile hijyen sürekliliği sağlanıyor.”

SAĞLIK ÖN PLANDA TUTULUYOR

Geminin hava sistemine dikkat çeken Yazıcı, ortak alanlara ve kabinlere sürekli temiz hava verildiğine ve kabinler arasında hava dolaşımını engelleyen sistemlerin kurulduğuna dikkat çekti ve şöyle devam etti: “Gemi içi, asansörler, korkuluklar, restoran, eğlence ve çocuk alanlarının yanı sıra SPA gibi tüm ortak alanlar buharlı makineler ve hastane sınıfı solüsyonlarla her kullanımda dezenfekte ediliyor. Sosyal alanlarda mümkün olduğunca kullan-at ürünler tercih ediliyor. Gemi içinde doktor ve sağlık ekiplerinin olduğu bir tip merkezi de oluşturduk. ”

GEMİDEKİ PANDEMİ ÖNLEMLERİ

Gemideki pandemi önlemleri yolcuların sağlıklarını korumayı hedef alan kurallar içeriyor. Bunlar şu şekilde; tüm misafir ve mürettebat için başlangıç öncesi sağlık taraması yapılması, tüm konuklar için zorunlu ateş taraması ve biniş öncesi sağlık durumu bilgilendirmesi, mürettebata binmeden önce ve dönüşleri sonrasında COVID-19 testi, mürettebat, seyahat belgeleri de dahil olmak üzere tüm giriş yapan kişiler için sıkı kontroller.

Öte yandan temassız ateş ölçer ile vücut ısısı ölçümü, hem gemiye binmeden önce hem de gemide yolculuk boyunca misafirler ve mürettebat sürekli izleniyor. Gemi geçit ve yolcu yürüyüş yollarında sıklıkla artan sanitasyon ve dezenfekte seviyeleri kurularak önlemler üst seviyede tutuluyor.

YEPYENİ HAVA FİLTRESİ

Birçok ulaştırma aracının aksine gemi kabinleri % 100 temiz hava ile filtreleniyor. Bu temiz hava her misafir kabinine ve mürettebat kabinine ve gemideki ortak alanlara veriliyor. Sağlıklı hava kalitesini sağlamak için hava filtreleri ve soğutma serpantinleri iyice kontrol edilip, temizleniyor ve değiştiriliyor.

ARTAN SANİTASYON ÖNLEMLERİ

Her yolculuktan önce gemi iyice temizlenerek dezenfekte ediliyor. Konuk kabinlerinde sanitasyon ve dezenfeksiyon seviyelerinin artmasıyla birlikte hastane sınıfı dezenfektanla daha sıklıkla işlem gerçekleştiriliyor.

Misafir kabinlerinin ve misafir kabin koridorlarının günde iki kez silinmesi, boş misafir kabinlerinin ve misafir kabin koridorlarının buhar makinası ile temizlenmesi, konuk banyolarını ağır alkali banyo temizleyici ve dezenfektan ile temizlenip ve dezenfekte edilmesi, mikroorganizmaların ve bakterilerin bozulmasını önlemek için gıda maddelerinin kabinlerden zamanında çıkarılması da bu kapsamda alınan tedbirlerden bazıları olarak karşımıza çıkıyor.

Bununla birlikte kabinlerin çarşaf ve nevresim bakımı zamanında yüksek sıcaklıklarda profesyonelce temizlenip ve dezenfekte ediliyor, gemideki tüm ortak alanlar, hastane sınıfı dezenfektan kullanılarak kapsamlı olarak temizlenip, buharla ve silme ile iki katmanlı bir sanitizasyon işleminden geçiriliyor.

GEMİDEKİ TÜM ALANLARIN TEMİZLİK SIKLIĞI

Gemide; asansörler 2 saatte bir, ortak alanlar ve tesisler günde 2 – 10 kez, SPA ve buklet malzemeleri günde en az 2 kez, diğer ortak alanlar: Dezenfeksiyon işlemini ayarlamak için ortak kamu alanları günde 2 ila 4 kez dezenfekte ediliyor. Ek olarak, aşamalı biniş ve check-in sürecine azami önem gösteriliyor. Gemide ve halka açık alanlarda toplam kapasite de azaltılmaktadır.

GELİŞTİRİLMİŞ TIBBİ KAYNAKLAR

Pandemi dönemi ile birlikte gemideki tıbbi kaynaklar da artırılmış vaziyette. Bu kapsamda alınan tedbirler şöyle: “Tıp Merkezi ve kabinlerde izole edilmiş bölmeler gerektiğinde karantina odalarına dönüştürülebilir. Kirlenmiş ürünler ve tıbbi atıklar, sağlık ve güvenlik yönergelerine göre uygun şekilde mühürlenecek ve bertaraf edilecektir. Belirlenmiş merkezi toplama noktalarına yüz maskeleri ve koruyucu ekipman yerleştirilecektir. Tıbbi ekipman ve atık kutuları, günde iki kez hastane sınıfı dezenfektan ile temizlenip, dezenfekte edilir ve yıkanır. Yerleşik merkezlerde, COVID-19 için en son test kitleri ve tıbbi malzemelerle tam olarak donatılacaktır. Hastalık durumunda, hastane sınıfı dezenfektan ile kapsamlı temizlik ve dezenfekte işlemi gerçekleştirilir.  Ardından kabinler buharlı temizleyici makina ile temizlenir.”

SIKI GÜVENLİK ÖNLEMLERİ İLE  GENİŞLETİLMİŞ GEMİ

“Düşük kapasitede çalışan tur koçları sık sık dezenfekte edilecek; Dünya Sağlık Örgütü rehberliğinde tur operatörleri için de eğitim alınacak. Uğranan her limanda kıyıdaki duruma bakılarak, gereken durumlarda güzergah değiştirilebilecek. Revize edilen değişikliklerin misafirlere bilgilendirilmesi hızlıca yapılacak.”

GIDA HİJYEN UYGULAMALARI VE STANDARTLARI

“Gemi mutfağı da dahil olmak üzere F&B restoranları / bar alanları, servis sırasında ve sonrasında günde 3 kez temizlenecek ve sterilize edilecek. Konukların girişten önce ellerini yıkaması ve F&B giriş- çıkışlarında bulunan dezenfektan dispanseri kullanmaları gerekecek. Gemi restoranında konuk koltukları geniş bir alan sağlar. İstek üzerine tek kullanımlık çatal-bıçaklar sağlanacak. F&B büfe restoranlarında self servis askıya alınacak. Tüm yiyecek ve içecekler konuklara yüz maskesi ve tek kullanımlık eldivenler takan mürettebat üyeleri tarafından servis edilecek. Sıkı tedarik yönergeleri uygulanacak. Covıd-19 dan en çok etkilenen bölgelerden ürün tedarik edilmesi kesinlikle yasaktır.”

EĞLENCE VE GÖSTERİ FAALİYETLERİ

“Tiyatro alanı her gösteriden önce ve sonra sterilize edilecek. Tüm oyuncak, oyun ve Çocuk Kulübü tesislerinin günde iki kez ve / veya her kullanımdan sonra temizlenmeli ve dezenfekte edilmelidir. Tüm gümrüksüz satış mağazaları ve eğlence mekanları, hizmetten önce ve sonra günde iki kez dezenfekte edilecek. Bunlara ilaveten tüm eğlence ekipmanları konukların kullanımından önce her 2 saatte bir dezenfekte edilecektir. Geniş alan sağlamak için düşük kapasitede çalışan araç içi mekanlar, dezenfektan dispanserleri, eğlence mekanı girişleri ve çıkışları da dahil olmak üzere bütün mekanlarda kolayca bulunacaktır. SPA & GYM tesisleri konuklar tarafından kullanılmadan önce ve sonra sterilize edilecektir.”

MÜRETTEBAT ÜYELERİ UYGULAMALARI VE STANDARTLARI

Gemideki mürettebat üyelerine de sıkı kontrol ve tedbirler uygulanmaktadır. Bu kapsamda günlük sıcaklık kontrolleri yapılmaktadır. Şüpheli vakalarla ilgili Tıp Merkezi İzolasyon Alanı personelinin şunları yapması gerekmektedir: “Yeterli Kişisel Koruyucu Donanım (Yüz maskesi, göz koruması, tek kullanımlık eldivenler ve bertaraf dış giysisi). Çalışma öncesi ve sonrası uygun el yıkama uygulamalarını takip edilmesi. Kişisel sağlık bilgilerini günlük olarak güncellenmesi. Tüm Frontline mürettebatının yüz maskesi takması gerekir. Kat hizmetleri ve F&B ekibi tek kullanımlık eldivenler giymelidir. Tayin edilmiş mürettebat gerektiğinde uygun Kişisel Koruyucu Ekipman (KKD) da kullanabilir. Tüm mürettebat, elleri sterilize etmek için anti-bakteriyel el sabunu ile en az 20 saniye yıkamalıdır. Sağlık ve güvenliği önleyici tedbirler hakkında eğitim çalıştayları aracılığıyla ilgili bilgileri sağlamak. Miray Cruises’ın belirtmiş olduğu tüm önleyici tedbirler gemi programlarının uygulandığı ülkelerin salgın önleme ve müdahale planına uygun olarak hazırlanmıştır.”