ONLINE GİRİŞİMLERİN YILDIZI HIZLA YÜKSELİYOR

ONLINE GİRİŞİMLERİN YILDIZI HIZLA YÜKSELİYOR

SOSYAL AĞLARDAN İNSAN KAYNAKLARINA, GAYRİMENKULDEN KİŞİSEL BAKIMA KADAR PEK ÇOK FARKLI SEKTÖRDE, HEDEF KİTLESİNİN BEKLENTİLERİNE HİTAP EDEN ONLİNE İŞ MODELLERİ GELİŞTİREN TÜRK GİRİŞİMCİLER DÜNYAYA AÇILIYOR.

Başarılı projeleriyle sadece Türkiye’de değil, globalde de ses getiren online uygulamalara imza atan Türk girişimciler, çıtayı giderek yükseltiyor. Tüm dünyada hizmet veren anonim bir sosyal ağ olarak tasarlanan Connected2.me, global bir kariyer kütüphanesi olma yolunda önemli adımlar atan Anlatsın.com, başta nakliyat olmak üzere temizlik, tadilat gibi farklı konularda hizmet almak isteyenlerle hizmet vermek isteyenleri buluşturan bir pazar yeri olarak konumlanan Armut.com, gayrimenkul teknolojilerine yönelik hizmet veren Evtiko, yüzlerce ürünü 7/24 müşterileriyle buluşturan Getir gibi uygulamalar, Türk girişimcilerin özellikle online kulvarda ne kadar fonksiyonel iş modelleri kurguladıklarının en önemli ispatı… Online girişimcilerin başarı hikayeleri bunlarla da sınırlı değil. Çok kanallı bir müşteri deneyimi olarak kurgulanan Insider, kolay ve hızlı bir ödeme platformu olarak öne çıkan iyzico, online güzellik randevusu girişimi Kolay Randevu, ev-ofis temizliği, kuru temizleme ve halı yıkama hizmeti sunan Temizlik Yolda ve kurumsal dünya ile girişimcileri buluşturan Habita gibi online girişimler, faaliyet gösterdikleri kulvarda hem önemli bir açığı kapatıyor hem de hedef kitlelerine farklı bir deneyim vaat ediyor.

Connected2.me
Gerçek zamanlı bir sosyal ağ 
Dünya çapında 10 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaşan Connected2.me adlı anonim sosyal ağ, Ağustos 2011’de Ozan Yerli tarafından kuruldu. Connected2.me’nin hedef kitlesi ise 18-25 yaş arası gençler. Tüm dünyaya hizmet veren Connected2.me’nin kurucusu Ozan Yerli, “2017’de 10 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Sosyal ağlarda gerçek isimleri kullanmaktan ziyade anonimliğin de önem kazanacağını düşündüğümüz için Connected2.me’yi geliştirdik. İlk defa gerçek zamanlı ve tek taraflı anonimlik sağlayan bir sosyal ağ yarattık. Bu sayede dünya çapında büyük bir kullanıcı kitlesine ulaştık. 2016’da büyük veri yöntemlerini uygulamaya başladık.  Gerçek zamanlı ses, video ve görüntü paylaşımı özellikleri ekleyerek interaktifliği artırmayı başardık. 2017’de marketing ekibimizi büyüterek, yeni pazarlara ve ülkelere açılmayı hedefliyoruz. 2023 vizyonumuz ise global sosyal ağlar arasında en çok kullanılanlardan biri olarak ülkemizi bu alanda temsil etmek.” diyor.

Anlatsın.com
Global bir kariyer kütüphanesi 
Ocak 2015’te kurulan Anlatsın.com, insan kaynakları sektöründe web ve mobil odaklı ürünler geliştiriyor. Şirketlerin, gençlerin kariyer tercihlerinde yol gösterici bir rol üstlenmeleri sağlanırken, kendi işveren markalarını güçlendirmelerine de yardımcı olunuyor. Eril Gün Ezerel (CEO), Tuğberk Kılıç (CTO) ve Sargın Erdoğan (COO) tarafından hayata geçirilen girişim, ayda 300 bin tekil ziyaretçiye ulaşıyor. Son 2 yılda 4 milyon kişi Anlatsın.com’dan faydalandı. 60’tan fazla şirketle çalışılıyor. Anlatsın.com’un hedef kitlesi ise genç yetenekleri kendilerine çekmek isteyen tüm şirketler. Anlatsın’ın global versiyonu olan Tellbout.com için çalışmalara devam ettiklerinin altını çizen Anlatsın.com CEO’su Eril Gün Ezerel, global bir kariyer kütüphanesi olmayı hedeflediklerini belirtiyor. Girişimin, 2017 hedefi ise 1 milyon dolar ciroya ulaşmak. Anlatsın.com’un uzun vadeli hedefi ise tüm dünyada kariyer ve eğitim hayatı üzerine her cevabın bulunduğu bir platform olmak.

Armut.com
Farklı hizmet taleplerini profesyonellerle buluşturuyor
Kasım 2011’de Başak Taşpınar Değim ve Erol Değim tarafından kurulan Armut.com, Türkiye genelinde başta nakliyat, temizlik, tadilat gibi evle ilgili kategoriler olmak üzere düğün organizasyonundan, matematik özel dersine kadar birçok farklı kategoride hizmet taleplerini doğru profesyonellerle buluşturuyor. 2 bin farklı kategoride hizmet veren Armut.com, hizmet almak isteyenlerle, hizmet verenleri buluşturan bir pazar yeri olarak faaliyet gösteriyor. Armut.com aylık 2 milyonun üzerinde bir ziyaretçi sayısına sahip. Armut.com Kurucu Ortağı Başak Taşpınar Değim, sadece 2015’te 400 binin üzerinde hizmet talebi aldıklarını, 2016 büyümelerinin ise bu sayıyı şimdiden ikiye katladıklarının bir göstergesi olduğunu vurguluyor. 2017’de, birkaç global pazara aynı anda açılacaklarını dile getiren Değim, 2023’te hizmet alanında dünyadaki en büyük oyunculardan biri olmayı hedeflediklerini söylüyor.

Evtiko
Gayrimenkul hizmetini Avrupa’ya taşıyacak
Eylül 2016’da Sina Afra, Can Günay ve Aziz İhsanoğlu tarafından kurulan Evtiko gayrimenkul teknolojileri alanında faaliyet gösteriyor. Evtiko’nun hedef kitlesini ise evini hızlı ve kolay satmak isteyen kişiler oluşturuyor. Şu anda sadece İstanbul’da hizmet veriliyor. İlk 7 hafta içinde 2 binin üzerinde satış talebine ulaştıklarını söyleyen Evtiko COO’su Can Günay, “Evini satan biri, İstanbul’da evini ortalama 109 günde satıyor. Evtiko ev satmayı, araba satar gibi kolaylaştırmak istiyor. Bizden 48 saatte teklif alabiliyorsunuz. Teklifimizi kabul ederseniz, en erken 3 gün olmak kaydıyla, evinizi alıyoruz. Değerleme için kendi data algoritmalarımızı kullanıyoruz. Daha sonrasında evin içini yaptırıp mevcut B2C ve B2B satış kanalları üzerinden satışa sunuyoruz. Toplam değerlememiz ise 50 milyon TL civarında. 2017 sonu ciro hedefimiz ise 250 milyon TL. Zamanı geldiğinde Barselona, Paris veya Berlin gibi şehirlere açılmayı planlıyoruz.” diyor.

Getir
Uygulama dünyaya açılacak
Temmuz 2015’te Nazım Salur tarafından kurulan Getir, yüzlerce ürünü 7/24 müşterilerle buluşturarak insanlara zaman kazandıran bir uygulama. Getir’in diğer kurucu ortakları arasında ise Serkan Borançılı, Arkady Volozh ve Tuncay Tütek bulunuyor. Şu an sadece İstanbul’da hizmet veren uygulama, kurucu ortaklar arasında yer alan Serkan Borançılı ve Arkady Volozh’dan çekirdek yatırım aldı. Nazım Salur, 2017 hedefleri hakkında şu bilgileri veriyor: “Getir’in vizyonu, ihtiyaç maddesi olan yüzlerce ürünü ortalama 10 dakikada müşteriye ulaştırmak. 2016’da Getir’i yüz binlerce insana kullandırtmaya ve böylece teslimat işinde yeni bir standart oturtmaya odaklandık. Getir’de başka tür ürün ve hizmetler sunmayı planlıyoruz. Getir modeli halen dünyada hiçbir yerde yapılmıyor. 2017’de kârlı bir şirket olarak yeni yatırımlar almayı ve hızlıca yurt dışında bir çok şehirde Getir markası ile hizmet vermeyi planlıyoruz.”

Insider
Çok kanallı bir müşteri deneyimi platformu
2012’de kurulan Insider, pazarlama uzmanlarının hayatını kolaylaştıran ve harcamalarını optimize etmelerini sağlayan çok kanallı bir müşteri deneyimi platformu. Hande Çilingir, Serhat Soyuerel, Arda Köterin, Mehmet Sinan Toktay, Okan Yedibela ve Muharren Derinkök’ün kurucu ortaklığında kurulan Insider, tek bir platform üzerinden kişiselleştirme, öngörüsel segmentasyon ve gerçek zamanlı teknolojiler yardımıyla şirketlerin müşteri sadakatini ve dijital büyümelerini artırmalarını sağlıyor. Insider CEO’su Hande Çilingir; “Insider’ın Londra, Moskova, Singapur, Dubai, Varşova, İstanbul, Kuala Lumpur ve Cakarta’da ofisleri bulunuyor. Insider, Toyota, AVIS, Media Markt, Lenovo, GNC MasterCard, Garanti, Delivery Hero, Fiat, Carrefour, Biletix, Air Arabia, Tune Hotels, Dominos, McDonald’s, Avon gibi markalara hizmet veriyor. Bugüne kadar toplam 200’ün üzerinde şirketle çalıştık. Her ay toplamda 600 milyon üzerinde kullanıcıya/ziyaretçiye kişiselleştirilmiş deneyimler sunuyoruz. SaaS modeli ile çalışan bir bulut yazılım/teknoloji şirketiyiz. Şirketin gelirlerinin yüzde 70’i, yurt dışından geliyor. 2017’nin bizim için en heyecan verici yanı Insider’ın yeni panelinin lansmanı olacak.” diyor.

İyzico
Kolay ve hızlı bir ödeme platformu
Dijital ortamda ödeme kabul etmenin en kolay ve hızlı yöntemi olarak yapılanan iyzico, 2013’ten bu yana hizmet veriyor. Tahsin Isin ve Barbaros Özbugutu’nun kurucu ortaklığında kurulan iyzico, farklı alanlarda, farklı büyüklüğe sahip e-ticaret şirketlerine kolay ve hızlı bir ödeme platformu sunuyor. Hedef kitlelerinin, online ödeme alan veya almak isteyen tüm şirketler olduğunu belirten iyzico CEO’su Barbaros Özbugutu, “2013’ten bu yana kayıtlı üye sayımızı 40 binin üzerine çıkardık. Türkiye’de ilk kez pazara sunduğumuz ve rakibi olmayan ‘pazar yeri’ çözümümüzle 150 bini aşkın satıcıya ödeme hizmeti sağlıyoruz. Önümüzdeki 5 yıl içinde 1 milyar dolar değerlemeye ulaşan ilk Türk girişimi olmayı hedefliyoruz. Öncelikli hedefimiz, ödeme sistemleri alanında içinde bulunduğumuz bölgenin ödeme şampiyonu olmak. Ayrıca ülkemizin de elektronik ticarette hızlı şekilde dönüşme planı ve bu kapsamda e-ihracatın teşvik edilmesiyle beraber iyzico olarak öncü bir rol üstlenmek istiyoruz. Bu hedef için de ilk adımı, 2016’da İran’da gerçekleştirdiğimiz bir iş birliği ile attık.” diyor.

Kolay Randevu
Online güzellik randevusu girişimi
Burhan Uğur Çivi, Candaş Sual, Ömer Erkmen ve Altay Tınar’ın kurucu ortaklığında Aralık 2015’te kurulan Kolay Randevu, güzellik ve kişisel bakım sektöründe hem salonlara hem de son kullanıcılara yönelik olarak faaliyet gösteriyor. Hem salon sahiplerinin hem de son kullanıcıların randevularını çok daha kolay bir şekilde yönetmelerine yardımcı olan çözümler sunduklarını belirten Kolay Randevu Kurucu Ortağı Burhan Uğur Çivi, “Bugün itibariyle İstanbul’da 60 binden fazla son kullanıcıya ve bin 500’e yakın salona ulaştık. Yakında diğer büyük illere de açılacağız. 2017 sonuna doğru 5 binden fazla iş ortağı salonla birlikte yüz binlerce son kullanıcıya hizmet vermeyi planlıyoruz. Polonyalı Lavito ile oluşturduğumuz ortaklıkla birlikte, Türkiye’nin yurt dışına en hızlı açılan girişimlerinden biri olduk. Bu ortaklıkla Doğu Avrupa’nın online güzellik randevusu pazarının lider oyuncusu haline geldik.” yorumunda bulunuyor.

Temizlik Yolda
Beyaz yakalılara temizlik hizmeti
2013’te Hakan Kibar ve Koray Kibar tarafından kurulan Temizlikyolda.com, ev-ofis temizliği, kuru temizleme ve halı yıkama hizmeti sunuyor. Temizlikyolda.com’un hedef kitlesi ise çalışan ve temizliğe vakit ayıramayan beyaz yakalılar, ev kadınları, anneler, üniversite öğrencileri ve tek yaşayan kişiler… Temizlikyolda.com Kurucu Ortağı Hakan Kibar, “2017’de Temizlikyolda.com’u en az 20 yeni ile tanıştırmayı hedefliyoruz. Amazon’un kullandığı dash-button teknolojisiyle ilgileniyoruz. Evinize bırakacağımız veya kapı girişinize sabitleyebileceğiniz bir Temizlikyolda.com butonu ile tek tıkla hizmet talebinizi almayı hedefliyoruz. Yeni yatırım hedeflerimiz var özellikle yurt dışı teklifleri ile ilgileniyoruz.” diyor.

Habita
Kurumsal dünya ile girişimcileri buluşturuyor
Freelance ve startup’lara çalışma alanı sağlayan bir coworking space olarak yapılandırılan Habita, Eylül 2016’da Levent Öcal, Serdar Taşyürek ve Burak Özyurt’un kurucu ortaklığında hayata geçti. Şu an 50 üyeye ulaşan Habita’nın başta girişimcilik dünyası olmak üzere birçok alanda hem kendi düzenledikleri hem de ev sahipliğini yaptıkları etkinliklere yönelik toplantı ve etkinlik alanları da bulunuyor. Öcal, Taşyürek ve Özyurt, “Şu anda İstanbul Sanayi Mahallesi’ndeki lokasyonumuzda hizmet veriyoruz. Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur ve Webrazzi’nin kurucusu Arda Kutsal, bizi destekleyen yatırımcılar arasında bulunuyor. 2016 yıl sonu kapasite hedefimize yani yüzde 50 doluluk oranına ulaştık. 2017 projeksiyonumuzda yer alan en önemli konu, mevcut lokasyonumuzda minimum yüzde 80 kapasite kullanımına ulaşarak en az bir ya da iki lokasyonu daha hayata geçirmek. 2017’de kurumsal dünya ile girişimcilik dünyasını bir araya getiren, birlikte değer üreten projeler için bir platform olacağız. Türkiye’de en az 3 lokasyona çıktıktan sonra yurt dışı projelerine odaklanacağız.” açıklamasında bulunuyor.