Mobil Oyuncu Sayısında Hızlı Artış!

Mobil Oyuncu Sayısında Hızlı Artış!

Her geçen gün daha fazla oynanan ve yaygınlaşan mobil oyunlar için, iki dev firmanın, AdColony ve Nielsen Sports’un uzman bakış açısıyla gerçekleştirdikleri “Mobil Oyun Araştırması” Türkiye’deki mobil oyun oynama alışkanlıklarına ilişkin verileri çarpıcı bir biçimde gözler önüne serdi.

Buna göre; 2017 yılında mobil oyuncuların %79’u haftada bir kere veya daha fazla oyun oynarken, 2019’da bu oran %94’e çıkmış durumda. Telefonlarında 1 ile 3 oyun bulunduranların oranı ise bu süreçte %53’ten %66’ya yükselmiş.

KULLANICILARIN %74’Ü REKLAM İZLEMEYE GÖNÜLLÜ

Oyun deneyimi esnasında ekstra can kazanmak ve hız kesmeden oyuna devam edebilmek için kullanıcıların karşılarına çıkan reklamı izlemeleri gerekiyor. Ancak sanılanın aksine kullanıcılar bu reklamları %74 gibi çok yüksek bir oranla kendi istekleri ile izliyorlar.

Bunun yanı sıra, diğer bir şaşırtan bilgi ise 2017 yılında kullanıcıların sadece %22’si mobil reklamların ilgilerini çektiğini belirtirken, 2019 yılında bu rakamın %64’e yükselmesi.

Kullanıcıların ilgisini çeken bu reklamlar aynı zamanda kullanıcıları çeşitli aksiyonlar almaya

da teşvik ediyor. Katılımcıların %57’si merak edip reklama tıklarken %34’ü reklamda gördükleri ürün ile ilgili internette araştırma yapıyor. %8’i ise ilgili ürün/hizmeti internetten ya da mağazadan satın alırken, %12’si arkadaşına bahsediyor.

OYUN İÇİN ZAMAN MEKÂN FARKETMİYOR

Mobil oyunlar 24 saatimiz içerisinde kendine bir yer bulmayı başarıyor. Mobil oyuncuların gündelik hayattan sıyrılmak ve keyif almak için kendilerine ayırdıkları bu oyun zamanı, 2017’de oyuncuların %44’ü için, 2019’da ise oyuncuların % 61’i için 0-30 dakikalık bir dinlenme molası olarak karşımıza çıkıyor.

Mobil cihazlarımızda böylesine yer edinen oyunları oynamak, artık yaşamımızın vazgeçilmez bir parçası durumunda. Son 3 ay içerisinde mobil oynayanların görüşmeci olarak seçildiği araştırmada, %94’ü her hafta, her iki oyuncudan biri “her gün” oynadığını belirtiyor.

Günümüzün büyük bir çoğunluğunda bize eşlik eden mobil oyunları kullanıcıların %45’i toplu taşımada yolculuk ederken, %22’si bir kafede arkadaşını beklerken, hatta %27’si ofiste işlere biraz ara verip kafa dağıtmak ve yeniden odaklanmak için tercih ediyorlar. Kullanıcılar mobil oyunların sağladığı küçük heyecanlar ve yaşattıkları başarı hazları, beraberinde mutluluk ve rahatlama getirdiğini belirtiyor

AdColony EMEA & LATAM Genel Müdürü Volkan Biçer dearaştırmanın sonuçlarının kendilerini de şaşırttığını belirterek, “Klasikleşmiş algının dışında gençlerden, annelere, iş adamlarından üniversite öğrencilerine her yaştan ve kitleden kullanıcıyı dünyasına çeken mobil oyunlar, markalara kullanıcılara ulaşabilecekleri farklı bir alan daha tanımış oluyor. Araştırma sonuçları benimsediğimiz reklam modelimizi doğrular nitelikte. Kullanıcılar artık onlara hiçbir aksi şans tanınmadan dayatılan reklamlar yerine kontrolün onlara verildiği kullanıcı dostu reklam modellerini tercih etmeye başladılar. Kullanıcıların reklam görmekten sıkıldığı bu dünyada dijitalde bir dönüşüm sürecinde olan reklamlar kullanıcılarının karşılarına farklı şekillerde ve boyutlarda çıkacaklar. Gönüllü reklam izleme verileri de bunları doğrular nitelikte.” ifadelerini kullanıyor.