MAZDA İKİ YENİ MODELLE SÜRÜŞ ZEVKİNİ YÜKSELTTİ

MAZDA İKİ YENİ MODELLE SÜRÜŞ ZEVKİNİ YÜKSELTTİ

MAZDA SUV SINIFINDAKİ CX-5 VE AÇILIR METAL TAVANLI İKİ KİŞİLİK KEYİF OTOMOBİLİ MX-5 RF’İ ÜLKEMİZ YOLLARINA ÇIKARDI. İKİ MODEL DE SUNDUĞU ETKİLEYİCİ SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ VE YENİ TEKNOLOJİLERİYLE DİKKAT ÇEKİYOR.

Japon üretici Mazda, yeni modellerle gaza yükleniyor. Marka en son ülkemiz pazarına sunduğu SUV CX-5’i ve keyif otomobili açılır tavanlı MX-5 ile müşteri kitlesini genişletecek. Kısa bir sure önce Amerikan Karayolu Güvenliği Sigorta Enstitüsü tarafından yapılan testler sonrasında en güvenli marka unvanını kazanan Japon üretici Mazda, birbiri ardına yeni modellerini devreye alıyor. Japon marka son olarak yeni CX-5 modeli ile ikonik roadster MX-5’in RF versiyonunu Türkiye pazarına sundu.

120 ülkede 1.5 milyon sattı
Mazda CX-5, günümüze kadar 120 ülkede toplam 1,5 milyon adet satış başarısı yakalayan bir model. Mazda için bu model çok önemli çünkü global satışların dörtte biri CX-5’ten geliyor. Türkiye’de ise 2012’den bu yana toplam 861 adet CX-5 satılmış, 2017 yılında ise 90 adet CX-5 satılması hedefleniyor. Türkiye’de satış adetlerinin bu seviyelerde gitmesinin en büyük nedeni CX-5’te 2.0 lt ve üzerindeki atmosferik emişli motorların kullanılıyor olması ve bu nedenle vergi dezavantajı yaşanması.

12 saniyede üstü açılıyor
Mazda’nın ikonik roadster modeli MX-5’te artık, RF (Retractable Fastback) ismi verilen, farklı bir tavan yapısına sahip gövde versiyonu da yer alıyor. Standart tente tavanlı MX-5’ten farklı olarak, Porsche’nin 911 Targa modellerindekine benzeyen küçük sert tavan, elektrikli mekanizmasıyla 12 sn’de katlanarak bagajdaki yerini alıyor. Bu sert tavanın ve elektrikli katlanma mekanizmasının araca getirdiği ek ağırlık ise 45 kg. Tabi Targa tarzı tavan açılıp bagaja yerleştikten sonra da sürücü ve yolcunun arkasında C sütunları duruyor ama arka cam bagaja gizleniyor.

İki benzinli motor var
MX-5 RF’in başlangıç fiyatı 138 bin TL yani tente tavanlı Roadster MX-5’in başlangıç fiyatından 20 bin TL daha pahalı. Ama eş donanım seviyesi bazında karşılaştırma yapılınca aradaki fiyat farkı 10 bin TL’ye iniyor. MX-5 RF ülkemize 1.5 lt manuel (131 HP) ve 2.0 lt (160 HP) otomatik vitesli, benzinli motorlarla ithal edilecek. MX-5 RF’in 2017 satış ise hedefi ise 50 adet olarak açıklanıyor.

Mercedes pick-up dünyasına hızlı girdi

Daha çok lüks ve spor otomobillerle tanınan Alman üretici Mercedes, ilk kez pick-up pazarına giriyor. X-Serisi olarak adlandırdığı ve sınıfında zirveyi hedefleyen model bu yılın son aylarından itibaren Türkiye’de de satışa sunulacak.

Mercedes-Benz, X-Serisi modeliyle pick-up dünyasına adım atıyor. Sağlam, dayanıklı, güçlü, fonksiyonel ve zorlu araziye uyumlu olan araç, pick-up sınıfına has niteliklerle, tasarım, konfor, sürüş dinamizmi ve güvenlik gibi Mercedes-Benz’e özgü bütün özellikleri bünyesinde taşıyor. Pazara güçlü bir giriş yapmaya hazırlanan Mercedes-Benz X-Serisi, çift çıtalı heybetli ön ızgarası, güçlü duruşunu destekleyen uzun motor kaputu ve uzun geniş farlarıyla Mercedes-Benz ürün gamının bir parçası olduğunu hemen hissettiriyor.

Büyük bir ilgiyle beklenen araç, üç farklı kokpit süslemesi, ikisi kontrast dikişli deri olmak üzere altı farklı koltuk döşemesi ve iki farklı tavan rengiyle sınıfının en zengin malzeme ve renk çeşitliliğini sunuyor. Pick-up dünyasının yıldızı olmaya aday “Mercedes-Benz X-Serisi”, dört ve altı silindirli motor seçenekleriyle kullanıcılarına daha önce hiç deneyimlemedikleri bir sürüş keyfi sunacak. Araç, satış başlangıcıyla birlikte X 220 d (163 beygir) ve X 250 d (190 beygir) olmak üzere, müşterilerine iki farklı motor alternatifi de sunacak. Bunun yanı sıra 2018 yılının ortalarında ürün gamına, V6 dizel (258 beygir) motor da eklenecek. Bu yılın sonundan itibaren Türkiye’de satışa sunulacak yeni modelin fiyatının 150 bin TL’den başlaması planlanıyor.

Toyota hibrit motorlarla Avrupa’yı fethediyor

Geçtiğimiz ay Türkiye’de de satışa sunulan Toyota Auris Hybrid, yılın ilk 6 ayında Avrupa’da 43 bin 114 adet satılırken, toplam Auris satışlarındaki payı yüzde 64’e yükseldi. Batı Avrupa’da da Toyota satışlarının yüzde 50’si hibrit otomobillerden oluşuyor. Toyota aynı zamanda 17 markanın 77 modeliyle yer aldığı Avrupa hibrit otomobil pazarında da gücünü ortaya koymaya devam ediyor. Bu segmentte 2017 yılının Ocak-Haziran döneminde 208 bin 300 adetlik hibrit otomobil satışı gerçekleştiren Toyota, geçen yıla oranla yüzde 44 oranında bir artış yakaladı. 2016 yılında da Avrupa’da 423 bin 968 adetlik hibrit otomobil satışı gerçekleştiren Toyota yüzde 68’lik pay ile lider konumdaydı. Avrupa’da verilen teşvikler ile büyüyen hibrit otomobil pazarı, Türkiye’de de geçtiğimiz yıl ekim ayında getirilen ÖTV teşviği ile ivme kazanmış durumda. Bu teşvik ile Toyota Auris Hybrid Türkiye’de dizel otomobil modellerinin fiyat seviyesinde satışa sunuluyor.

360 derece kamerasıyla dünya rekortmeni

Japon üretici Nissan, dünyanın ilk entegre çok amaçlı 360º kamerası JukeCam’i tanıttı. Saniyeler içerisinde Nissan Juke’un iç mekanına veya sürücünün kaskına takılabilen JukeCam, 4K kalitesinde kayıt özelliği ile heyecan verici aktiviteleri mükemmel bir filme dönüştürürken sürüş anında kayıt yapma imkânı tanıyarak sürüş güvenliğine de katkı sağlıyor. Nissan, satışa sunulduğu 2010 yılından bu yana Juke modeli ile yarım milyon adedin üzerinde kamera sattı.

SEAT Ibiza’ya çarpışmadan tam not

Yeni SEAT Ibiza, Euro NCAP tarafından gerçekleştirilen güvenlik testlerinden tam not aldı. 5 yıldız ile ödüllendirilen Yeni Ibiza, yapılan değerlendirmede Ön Bölge Asistanı gibi sürücü destek sistemlerinin yanı sıra, yolcu güvenliği konusunda da beğeni kazandı. Euro NCAP değerlendirme testlerinde, araç içinde sadece sürücü veya yan yolcunun değil, aynı zamanda çocuk, bebek, arkada oturan yolcular ile yayaların da güvenliği göz önünde bulunduruluyor.