INSTAGRAM KADIN GİRİŞİMCİ SAYISINI 4 KAT ARTIRDI

INSTAGRAM KADIN GİRİŞİMCİ SAYISINI 4 KAT ARTIRDI

Kadın girişimciler, evlerinde ya da atölyelerinde ürettikleri özel ürünleri paylaşarak e-ticarete ilk adımı atıyor.

Sosyal medyanın sunduğu olanaklar kadın girişimcilerin önüne çok önemli fırsatlar sunuyor. IdeaSoft tarafından yapılan analize göre, Instagram başta olmak üzere sosyal medya kanalları kadın girişimci sayısının çok kısa zaman içinde 4 kat artmasını sağladı. En çok bebek, çocuk ve kadın giyim ürünlerinin satıldığı Instagram’da günde ortalama 5 sipariş almaya başlayan kadın girişimciler profesyonel e-ticaret altyapısına yöneliyor.

E-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft, kadın girişimcilerin ağırlığının son 5 yıl içinde ne kadar büyüme gösterdiğini, yaptığı bir araştırmayla ortaya çıkardı. Yapılan analize göre e-ticarete atılan kadın girişimci sayısı son 5 yılda tam 4 kat artış göstermiş durumda. KOSGEB gibi kurumların faaliyetlerinin ve devlet desteğinin etkisinin yanı sıra, Instagram başta olmak üzere sosyal medyanın sunduğu olanakların kadın girişimci sayısının büyümesinde önemli rol sahibi olduğu dile getiriliyor.

IdeaSoft Genel Müdürü Seyhun Özkara, kadınların e-ticarete olan katılımının kısa süre içinde katbekat artmasının en büyük katalizörlerinden birinin Instagram olduğunun altını çiziyor. 2013’ten sonra Instagram’ın e-ticaret sektörü için önemli bir araç haline geldiğini, kadın girişimcilerin evlerinde ya da atölyelerinde ürettikleri özel ürünleri paylaşarak e-ticarete ilk adımı attığını söyleyen Özkara, ortaya çıkan bu satış ekosisteminin 2015’e gelindiğinde göz ardı edilemez şekilde büyüdüğünü dile getirdi.

İSTANBUL VE İZMİR’Lİ KADINLAR ÖNDE
IdeaSoft’un yaptığı analize göre Instagram üzerinden en çok bebek ve çocuk ürünleri, kadın giyim, kozmetik ve organik ürünlerin satışı yapılıyor. İstanbul ve İzmir kadın girişimcilerin e-ticarete en yoğun şekilde atıldığı ilk iki il olarak öne çıkarken, üçüncü sırada ise Balıkesir’in yer alması dikkat çekiyor. Bu üç ilin ardından ise sırasıyla Adana, Ankara, Bursa, Antalya, Kocaeli, Muğla, Kütahya geliyor.

Kadın girişimcilerin Instagram ile başlayan e-ticaret hikâyesi talep ve beğeni arttıkça profesyonel e-ticaret altyapısına geçiş ile devam ediyor.  Ürettikleri ve kişiye özel yaptıkları ürünleri Instagram üzerinde paylaşarak bir kitle oluşturan kadın girişimciler belli bir süre sonra ticaret hacminin büyümesiyle sipariş takibinde zorlanıyorlar. Günde ortalama 5 sipariş almaya başlayan girişimciler ödeme süreçlerini takip etmek, siparişleri daha rahat takip etmek ve büyüyebilmek için e-ticaret sitesi kurmaya yöneliyorlar. E-ticaret altyapısı sayesinde tüm süreçleri tek noktadan takip edebiliyorlar.

IdeaSoft Genel Müdürü Seyhun Özkara konu hakkında, “Instagram e-ticarete ilk adımı atmak isteyen kadınlar için bir numaralı satış ve pazarlama kanalı konumunda. Instagram üzerinden başlayıp daha sonra  profesyonel e-ticaret altyapısı ihtiyacı duyan kadın girişimcilere en uygun çözümleri sunuyoruz. Instagram’daki işlerini büyütmek isteyen kadın girişimcilerin 4’te 3’ü IdeaSoft’un e-ticaret altyapısını tercih ediyor.” diyor.

E-ticarette satın alma kararının en zor verildiği sektör giyim
Tüketicilerin internet alışverişlerindeki alışkanlıklarını inceleyen intelliAd araştırmasına göre, kişisel bakım ürünlerinde 54 saat olan satın alma kararının verilme süresi, giyim alışverişlerinde 195 saati buluyor.

Araştırma ile ilgili bilgi veren intelliAd’in Türkiye temsilcisi Metrics34’ün Yönetim Kurulu Başkanı Levent Karaçam, 270 bini aşkın internet kullanıcısının e-ticaret alışkanlıklarının incelendiğini söyledi. Online giyim alışverişinde satın alma kararının diğer sektörlere göre daha uzun olduğunu belirten Karaçam, “Moda sektöründe ortalama satın alma kararı süresi 195 saat ile 1 haftanın üzerinde bulunuyor. Ulaşım sektöründe 139 saat olan bu süre, ev eşyası alışverişlerinde 90 saate, güzellik ve kişisel bakım ürünleri alışverişlerinde ise 54 saate kadar düşüyor.” dedi.

Hafta sonları mobil cihazlar revaçta
Online giysi alışverişlerinin hafta içinde ağırlıklı olarak bilgisayarlar aracılığıyla yapıldığını kaydeden Karaçam, “Hafta sonları bu eğilimin değiştiğini görüyoruz. Örneğin cumartesi günleri, akıllı telefonla yapılan moda alışverişleri hafta içine kıyasla yüzde 22 oranında artıyor. Mobil cihazlar arasında en yüksek dönüşüm oranını sağlayanın ise tablet olduğunu görüyoruz. Hafta sonlarında tablet üzerinden yapılan giyim alışverişleri yüzde 27 oranında artış kaydediyor.” diye konuştu.

Pazar ve pazartesi araştırma günleri
Levent Karaçam, intelliAd’in araştırmasının, tüketicilerin pazar ve pazartesi günlerinde alışverişten çok, satın almayı planladıkları ürünlere yönelik araştırma yaptıklarını ortaya koyduğunu söyledi. Bu nedenle reklam veren açısından bu iki günün ideal “prospect targeting” günleri olduğuna dikkat çeken Karaçam, “En çok satışın gerçekleştiği ve dönüşüm oranının en yüksek olduğu çarşamba ve perşembe günleri ise retargeting için en uygun günler olarak öne çıkıyor.” dedi.