İkinci Elde Tüketicilerin Tercihi Volkswagen Oldu

İkinci Elde Tüketicilerin Tercihi Volkswagen Oldu

Bu yılın Eylül ayında Türkiye 2. el online otomobil ve hafif ticari araç pazarında toplam 138 bin 707 adet satış gerçekleşti. Bu ayda ikinci el online pazarda en çok tercih edilen otomotiv markası 19 bin 332 adetle Volkswagen oldu.

INDICATA’nın hazırladığı “Türkiye Otomotiv Sektörü İkinci El Online Pazar Trend Eylül 2019” verilerine göre, Eylül’de ilana çıkan araçların %85’i satılırken, bu ayda geçen senenin aynı dönemine göre satışlar %6 azaldı. Geçen aya göre Eylül ayında ilana çıkan araç adedi %1 artarken, ilanı çıkan ve satılan araç oranında da %5 azalma gerçekleşti. Eylül ayında fiyatlarda segmentten bağımsız ortalama %2,7 artış olduğu tespit edildi.

İşte Türkiye’de Eylül ayında ikinci el online otomobil ve hafif ticari araç pazarında en çok satılan ilk 8 marka ve model:

ZİRVEDE VOLKSWAGEN VAR

Bu yılın Eylül ayından ikinci el online pazarda en çok tercih edilen otomotiv markası, 19 bin 332 adet satışla ülkemizde yatırım yapacağı iddiaları ile son dönemde en çok konuşulan markalardan biri olan Volkswagen oldu. Volkswagen’in bu dönemde en çok tercih edilen modeli ise 4 bin 788 adetlik satış performansı ile Passat modeli oldu.  

RENAULT, CLIO İLE İKİNCİ SIRADA

Yıllardır ülkemizde en çok satılan markalardan biri olan Renault 18 bin 226 adetle Eylül ayında ikinci elde en çok tercih edilen ikinci marka oldu. Markanın bu periyotta en çok satılan modeli ise 4 bin 176 adetle Clio oldu. 1.5 dci motor seçeneği ile kullanıcılarına yüksek performans ve düşük yakıt tüketimi sunan Renault’un, gelecek yıllarda da Türkiye pazarının başat oyuncularından biri olması öngörülüyor.

FORD İKİNCİ ELDE 3. SIRADA

Koç Holding ve Ford Motor Company’nin işbirliğinden oluşan güçlü sinerji ile Türkiye pazarının yıllardır en iddialı markalarından biri olan Ford, 13 bin 977 adetlik satışı ile Eylül ayında ikinci el online pazarda en çok tercih edilen 3. marka olmayı başardı. Markanın söz konusu ayda en çok satılan modeli ise 3 bin 942 adetle Focus oldu.

FIAT LINEA İLE GAZA BASTI

2019 yılında otomobil ve hafif ticari araç satışları geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre gerileme yaşasa da Fiat bu dönemde yaptığı satışlarla piyasaya meydan okumayı başardı.  Marka yılın 9. ayında 13 bin 582 adetlik ikinci el satışı ile de birçok rakibini geride bıraktı. Bu ayda markanın en çok satılan modeli 2 bin 17 adet ile Linea oldu.

ASTRA SATIŞLARI OPEL’İ İLK 5’E SOKTU

2017 yaz ortalarında Fransız PSA Grubu bünyesine giren Opel, yeniden yapılanma sürecinin ardından faaliyetlerine hız vermiş durumda. 2019 yılının Eylül ayında 8 bin 205 adetlik satışı ile ikinci el online pazarda en çok tercih edilen 5. marka olan Opel eski günlerine de göz kırpıyor. Markanın Eylül ayında en çok satılan modeli ise 3 bin 738 adet ile yine Astra oldu.

MERCEDES-BENZ İKİNCİ ELDE DE ÇOK İDDİALI

Lüks, kalite ve güvenilirlik denilince ülkemizde uzun yıllardır akla ilk gelen markalardan biri olan Mercedes-Benz, kullanıcılarının yüzünü ikinci eldeki satış performansı ile de güldürmeyi başarmış durumda. Bu yılın Eylül ayında ikinci el online pazarda 7 bin 527 adetlik bir satış performansı sergileyen Mercedes-Benz’in söz konusu ayda en çok satılan modelleri ise C sınıfı araçları oldu.

7 BİNDEN FAZLA İKİNCİ EL BMW SATILDI

Sportif tasarımı, güçlü ve kaliteli duruşu ile özellikle genç tüketicilerin yoğun rağbet gösterdiği BMW ikinci el performansı ile dikkat çekiyor. Eylül ayı ikinci el online pazarında 7 bin 251 adetlik satış performansı gösteren markanın en çok satılan modeli ise 2 bin 716 adetle 3 serisi araçları oldu.

HYUNDAI ACCENT İLE ZİRVEYE TUTUNDU

Türkiye’de 2002 yılından bugüne kadar 1.5 milyondan fazla araç ihracatı gerçekleştiren Hyundai Assan, ülkemizdeki pazar payını da artırmaya devam ediyor. Eylül ayında ülkemizin ikinci el online otomobil ve hafif ticari araç pazarında 6 bin 8 adet Hyundai markalı araç satılırken, markanın satışlarında itici güç olan modeli ise 2 bin 245 adet ile Accent oldu.