“Hedefimiz 2022 Yılında Milli Uydumuzu Uzaya Fırlatmak”

“Hedefimiz 2022 Yılında Milli Uydumuzu Uzaya Fırlatmak”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, “Kendi uydumuzu üreten bir ülke konumuna geldik. Dün ASELSAN tesislerinde kendi yerli milli uydumuzun yapım çalışmalarına nezaret ettik. Hedefimiz 2022 yılında kendi yaptığımız milli uydumuzu uzaya fırlatmak.” dedi.

Ulaşılabilir ve erişilebilir Türkiye için yüksek hızlı treni hizmete soktuklarını ve nüfusun yüzde 40’nın yaşadığı 11 şehrin bu hizmetten yararlandığını anlatan Turhan, “Şimdiye kadar yaklaşık 49 milyon insanımız yüksek hızlı konforda seyahat etti ve bin 889 kilometrenin yapımı ise hala devam ediyor. Ulaşılabilir ve Erişilebilir Türkiye için haberleşmenin hızına hız kattık. Fiber kablo uzunluğumuz 81 bin 304 kilometreden 360 bin kilometreye ulaştı. 2G, 3G ve 4,5G derken 5G için hummalı bir çalışma yürütüyoruz. Kendi uydumuzu üreten bir ülke konumuna geldik. Dün ASELSAN tesislerinde yerli ve milli uydumuzun yapım çalışmalarına nezaret ettik. Hedefimiz 2022 yılında yaptığımız milli uydumuzu uzaya fırlatmak.” diye konuştu.

Türkiye’de Yolcu Taşımacılığı Hizmetlerinin Erişilebilirliği Projesi’nin, bahsettiği bütün bu çalışmaları ve ulaşım türlerini kapsadığına dikkati çeken Turhan,  projenin bütün vatandaşlara erişilebilir ulaşım hakkını tam anlamıyla teslim edilmesi noktasında büyük önem taşıdığını aktardı.

“ERİŞİLEBİLİRLİK İÇİN HERKESE GÖREVLER DÜŞÜYOR”

Türkiye’de Yolcu Taşımacılığı Hizmetlerinin Erişilebilirliği Projesi’yle ilgili çeşitli bilgiler veren Turhan, “Erişilebilir ulaşımın sistemli bir şekilde Türkiye geneline yaygınlaştırılmasını amaçlayan en kapsamlı erişilebilirlik projesidir. Bütün taraflarla istişare halinde çalışmaların yapıldığı ve AB’den gelen uzmanların eşlik ettiği bir program ile geçtiğimiz 2 yıllık süre zarfında Ulusal Erişilebilirlik Strateji Belgesi ve Eylem Planları için gerekli bilgi ve dokümanlar toplanmıştır. Yapılacak çalıştayda bütün yönleri ile değerlendirilecek, bu belge erişilebilir ulaşımın yol haritası olacaktır. Bir başvuru kaynağı gibi düşünün. Burada hemen yeri gelmişken belirtmeliyim ki, çalışmalar sonunda seçilen eylem planlarının ulaştırma türlerine göre farklılık gösterse de uyarı ve bilgilendirme gibi aslında çok basit ama erişilebilirliğin temelini oluşturan noktalarda birleştiğini gördük. Demek ki farkındalığın en çok bu noktalarda sağlanması gerekiyor.” diye konuştu. Turhan, uygulama için ilgili bütün tarafların katılımıyla hayata geçirilecek 5 pilot projenin de 20 öneri arasından oy birliği ile belirlendiğine işaret ederek, seçilenlerin 5’inin de yerel yönetimleri bire bir ilgilendiren pilot projeler olduğunu vurguladı.