Elektirkli ve Hibrid Satışları Gaza Bastı

Elektirkli ve Hibrid Satışları Gaza Bastı

Türkiye’de elektrikli ve hibrid otomobillerin yılın ilk yarısına ait satış rakamları belli oldu. Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği (TEHAD) verilerine göre; 2019’un ilk yarısına ait açıklanan toplam otomobil satışları 4.900 adede ulaşırken, bunun 4.810 adedi hibrid modellerden, 90 adetlik bölümü ise %100 elektrikli modellerden oluştu.

Elektrikli ve hibrid otomobil satışları otomotiv piyasasındaki yaşanan düşüşten etkilenmezken, son rakamla birlikte Türkiye’de toplam 1.216 adet %100 elektrikli, 14.193 adet de hibrid motorlu otomobil trafikte bulunuyor. Öte yandan söz konusu dönemde dünyada elektrikli otomobil satışlarında patlama yaşandı. Tesla yılın ilk 6 ayında geçen yılın aynı dönemine göre %131 artışla 166 bin 285 otomotiv satışı gerçekleştirdi. Bunun 134 bin 154’ünü Tesla Model 3 oluşturdu.

İlk 6 ayda Çin pazarı tek başına tüm dünyada satılan elektrikli otomobillerin yarısından fazlasını oluşturdu. Çin’de pazar payı bir önceki yıla göre %111 oranında artış sağlayarak 430 bin âdete ulaştı. Küresel pazarda C kompakt sedan en çok satılan segment aralığı oldu.

İşte Türkiye’de 2019’un ilk yarısında en çok satılan elektrikli ve hibrid otomobiller:

COROLLA HYBRID ZİRVEYİ BIRAKMIYOR

Bugüne kadar tam 50 milyon âdete yakın satılan Toyota Corolla efsanesi hibrid versiyonuyla geleceğe adım atmıştı. 2019 yılının ilk yarısında 3.348 adetle en çok satılan hibrid otomobil olan Corolla Hybrid, 2019 Cenevre Otomobil Fuarı’nda da yoğun ilgi görmüştü.

12’nci jenerasyon olan Corolla Hybrid, kendi kendini şarj eden 122 HP güç üreten 1,8 litrelik hibrit bir motora sahip. WLTP normlarına göre 100 km’de ortalama 3.5 ile 3.8 litre arasında yakıt tüketen Corolla Hybrid, 43 litrelik yakıt deposuyla 1131-1228 km arasında değişen bir menzil sunuyor.

C-HR TASARIMI VE PERFORMANSI İLE ÇOK İDDİALI

Toyota’nın Türkiye ve Japonya’daki fabrikalarında üretilip dünyanın 90’dan fazla ülkesine ihraç edilen kompakt SUV Toyota C-HR Hybrid, 2018 yılında dünyanın en çok tercih edilen hibrit otomobil modeli olmayı başarmıştı.

Geçen yıl Türkiye’de 2.576 adetlik satışla rekor kıran model, bu yılın ilk 6 ayında ise 1.169 adetlik satış performansı gösterdi. Bataryası sürüş esnasında şarj olduğu için ayrıca şarj edilmesi gerekmeyen Toyota C-HR’ın emisyon değeri ise 85 gr/km. Toyota C-HR Hybrid ise 1,8 lt’lik motoruyla 100 km’de ortalama 3,9 litre yakıt tüketim değeriyle dikkat çekiyor.

ASALET ELEKTRİKLENDİ!

Jaguar’ın ilk tamamen elektrikli otomobili I-PACE, oldukça etkileyici özellikleri ile birçok teknoloji tutkununu kendine hayran bırakıyor. Yılın ilk yarısında ülkemizde 53 adet satılan araç, tamamen elektrikli bir SUV olarak tasarlandı ve 480 kilometrelik menzile sahip.

Araç hızlı şarj aparatı (100 kW) ile 40 dakika içerisinde %80’lik dolum sağlıyor. Tam şarj için ise 10 saatlik zamana ihtiyaç duyuyor. Anında tork ve Dört Çeker sistemi Jaguar I-PACE’e bir spor otomobilin hızlanma özelliğini kazandırırken, 4,8 saniyelik 0-100 km değeri sunuyor.

ZİRVEDEKİ 3. JAPON TOYOTA RAV4

Ülkemiz hibrid ve elektrikli otomotiv piyasasının zirvesinde yer alan Toyota’nın bir diğer modeli olan Yeni RAV4 Hybrid, yılın ilk yarısında 131 adetlik satış performansı sergiledi. 2017 yılında 248, geçen yıl da 254 adet satan aracın bu yıl önceki yıllardan daha iyi bir performans göstermesi bekleniyor.

Yeni RAV4 Hybrid’in 4×2 versiyonu 4.5 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi vadediyor. RAV4 Hybrid AWD-i olarak adlandırılan 4×4 versiyonda ise bu değer 4.8 lt/100 km’ye yükseliyor. CO2 emisyonları da sırasıyla 105 g/km ve 107 g/km olarak ölçülüyor.

BMW i3 İSTİKRARLI ADIMLARLA İLERLİYOR

S modeliyle kullanıcılarından tam not almayı başaran BMW i3, son 3 yıldır istikrarlı satış performansıyla ön plana çıkıyor. Bu yılın ilk 6 ayında 14 adet satılan model, güncellenen motorla 0’dan 100’e hızlanmasını 7,3 saniyede tamamlıyor.

BMW, i3’ün test koşullarındaki menzil değerini 290 ile 300 kilometre arası olarak açıklarken, bu değer i3S’te 280 kilometre civarlarında geziniyor. Kullanıcılar dilerlerse menzil artırıcı niteliği taşıyan 38 beygirlik iki silindir benzinli motoru araçlarına ekletebiliyor.

LEXUS KALİTESİ ELEKTRİKLE YENİDEN TANIMLANDI

Lexus CT 200h, dünyanın en ileri kendi kendini şarj eden hibrit teknolojisi ile çalışan gerçek bir lüks kompakt araç olarak farkını ortaya koyuyor. Yılın ilk yarısında ülkemizde 5 adet satılan CT 200h, gelişmiş 1,8 litre atkinson çevrimli benzinli motor ile 82 DIN hp gücünde elektrik motorunu bir araya getiriyor. Araç, ECB-R (Elektronik Olarak Kontrol Edilen Üretken Frenleme) sistemini kullanarak frenleme esnasında şarj oluyor ve kullanıcılarına daha uzun menzil imkânı sunuyor.

RENAULT ZOE İLE ELEKTRİKTE GÜNLÜK KULLANIM

İlk olarak 2012 yılında üretilen Renault Zoe, 2016 yılında 41 kw gücünde bir pile kavuştu. Bu yıldan sonra satış rakamlarını artıran, geçen yıl 79 adet, bu yılın ilk yarısında ise 9 adet satan Zoe, 12 modüllü 192 hücreli bir pile sahip. Maksimum hızı saatte 135 km olan aracın sıfırdan yüze hızlanması ise 13.2 saniye. Zoe, 350 km bir menzil sağlarken, hızlı şarj noktalarında 2 saatte şarj olabiliyor. Ayrıca gaz pedalından ayak çekildiğinde, yokuş aşağıya gidildiğinde veya frene basıldığında sistem kaybolan enerjiyi pillere aktarılıyor.

ELEKTRİKLİ VE VERİMLİ RANGE ROVER

Klasik motor yapısıyla ülkemizde yıllardır boy gösteren ve ciddi satış rakamlarına ulaşan Range Rover da elektriklendi. Yılın ilk yarısında 52 adet satan araç 0’dan 100 km hıza yalnızca 6,8 saniyede ulaşıyor. PHEV P400e, 404 bg güç üreten motor ve elektrikli motor kombinasyonuyla üstün performans sağlarken, 100 km’de yalnızca 3,2 litre ve 72 g/km CO2 emisyonu ile şimdiye kadar grubun ürettiği en verimli araç olarak dikkati çekiyor.