E-TİCARETE YATIRIM YAPAN ÜNLÜLER

E-TİCARETE YATIRIM YAPAN ÜNLÜLER

E-ticaret sektörü son yıllarda ünlü isimlere emanet. Kadın yıldızların ağırlıklı olduğu sektörde en çok moda ve tasarım ürünleri yer alıyor. Hollywood yıldızlarının yanı sıra Arda Turan, Ebru Şallı, Ahu Yağtu gibi birçok isimde e-ticarete yönelen ünlüler arasında.   

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte ticaret de artık internet üzerinden yapılıyor. Çoğu şirket, ürünlerini internet üzerinden pazarlarken yeni girişimciler de işlerini büyütmek ve daha fazla insana ulaşmak için bu alana yatırım yapıyor. Bu sektörün gelişmekte olduğunu fark eden ünlü simalar da e-ticarete sıcak bakıyor. Özellikle Hollywood dünyasının yıldızları yeni girişimlere yatırım yapmakta ya da kendi e-ticaret şirketlerini kurmakta. Özellikle kadın ünlülerin ağırlıklı olarak yatırım yaptığı e-ticaret sektöründe kendisine önemli pazar oluşturan isimlerden bazıları şöyle…

JENNIFER LOPEZ
HEM ERKEK HEM DE KADINLARA HİTAP EDİYOR
Teeology’nin kurucu ortaklarından olan Jennifer Lopez, bu girişim ile e-ticaret sektörüne adım atan isimlerden. 12 Temmuz 2012 tarihinde açılan Teeology hem erkek hem de kadınlar için son moda tişörtlerin tasarımını ve satışını yapıyor. Ünlü sanatçı ve tasarımcıların ürünlerini kullanıcılarla buluşturan sitenin kurucu ortaklarından bir diğeri de moda tasarımcısı Erica Zohar. Teeology’deki tişörtlerin fiyatları ise 20 dolar civarında. Özel tasarlanan tişörtlerinse fiyatları 29 doları bulabiliyor.

KIM KARDASHIAN
SİTENİN 13 MİLYON KULLANICISI VAR
Kim Kardashian, Mart 2009’da kurulan Shoedazzle’ın baş moda stilistliğini yapmakta. Şirketin merkezi Kaliforniya’nın Santa Monica bölgesinde bulunuyor. Kim Kardashian’ın şirketinde iç çamaşırı, gelinlik ve çanta satışı yapılıyor. Daha önceden üyelik ücreti alınan siteden bu ücretin kaldırılmasıyla daha çok kullanıcıya ulaşıp daha fazla satış yapılması planlanıyor. Şirket, 2011 yılında 3 milyon kullanıcıya sahipken kullanıcı sayısını dörde katlayarak 13 milyon kişiye ulaşmış durumda.

JUSTIN TIMBERLAKE
GENÇ SANATÇILARA DESTEK OLUYOR
Myspace özellikle henüz ünlü olmamış grup ve şarkıcılara herhangi bir ücret vermeden şarkılarını siteye yükleyip büyük kitlelere sunma imkânı veren bir site. Justin Timberlake Myspace’in hissedarlarından biri. Timberlake, müzik dünyası ve oyunculuktaki kariyerinin yanında geçtiğimiz aylarda yaptığı yeni bir girişimle de gündeme gelmişti. E-ticaret sektörüne yönelen ünlü şarkıcının bu girişiminin adı HomeMint. HomeMint, bir ev dekorasyon sitesi. Kullanıcılar kendi zevklerine göre bu siteden öneriler alıyor ve o ürünleri de satın alabiliyorlar. Sitenin amacı küçük şirketler ve sanatçılarla çalışıp düşük bir bütçeyle insanların evlerini dekore edebilmelerini sağlamak. Siteye girenler küçük bir testi cevaplıyor ve böylece o sorulara verdikleri cevaplar sayesinde kullanıcıların nelerden hoşlanıp hoşlanmadıkları ortaya çıkıyor ve kullanıcılara ona göre tavsiyeler veriliyor.

JESSICA ALBA
BEBEKLERE YÖNELİK ÜRÜN SATIŞI YAPIYOR
Ocak 2012’de kurulan Honest Company’nin kurucularından olan Jessica Alba da e-ticarete yatırım yapan ünlü Hollywood oyuncularından. Şirket, çoğunlukla bebeklere yönelik sağlıklı ve kimyasal içermeyen ürünlerin (bebek bezi, şampuan, deterjan vb.) satışını yapmakta. Bebekler ve aileleri için tamamen doğal ürünleri satmaya çalışan şirket, bu ürünleri uygun fiyatlarla kullanıcılara sunarak her kesimden tüketiciye ulaştırmayı amaçlıyor. Alba bu girişimiyle hem modayı hem de sağlıklı ürünleri bir araya getirmeyi amaçlıyor. Bunun yanında şirket, gelirlerinin belli bir kısmını düzenli olarak bir hayır organizasyonu olan baby2baby.org adresine bağışlıyor. Bu organizasyon yılda 50 bin çocuğa ulaşıyor ve ihtiyacı olan ailelerin 12 yaş ve altındaki çocuklarına kıyafet ve diğer çocuk ürünlerini dağıtıyor.

JESSICA SIMPSON
CİLT BAKIM ÜRÜNLERİ SATIYOR
Jessica Simpson da online alışveriş pazarına adım atan ünlüler arasında. Cilt bakım ürünlerinin satışının yapıldığı sitede, kullanıcılara 40-50 dolar karşılığında her ay cilt bakım ürünleri gönderiliyor. BeautyMint ile cilt bakım ürünlerine yönelen şirketin internet sayfasına ilk 24 saat içinde 500 binden fazla ziyaretçi gelerek büyük ses getirmişti. Bu ilginin oluşmasındaki en büyük etken de Jessica Simpson.

ASHTON KUTCHER
YATIRIMIN ÇOĞUNU E-TİCARETE YAPIYOR 
Ashton Kutcher, teknoloji sitelerine yatırım yapmanın yanı sıra birçok e-ticaret şirketine de yatırım yapıyor. Kutcher’ın yatırım yaptığı teknoloji şirketleri arasında Skype, Foursquare, Path ve Airbnb gibi şirketler bulunuyor. Geçtiğimiz günlerde Türkçe olarak da hizmet vermeye başlayan Airbnb’de kullanıcılar kiralama hizmetlerinden, farklı bölgelerde kalacak yer arama gibi birçok farklı seçenekten yararlanabiliyor. Ashton Kutcher, Airbnb’ye yatırım yapmasının yanı sıra ayrıca, global pazarlama ve marka konuları hakkında da danışmanlık yapıyor.

MARY KATE & ASHLEY OLSEN
TASARLADIKLARI TİŞÖRTLERİN SATIŞINI YAPIYORLAR 
BeachMint’in bir diğer girişimi olan StyleMint’in ön çıkan yüzleri ise Bizim Ev dizisiyle hafızalara kazınan iki kardeş, Mary Kate ve Ashley Olsen. StyleMint için tişört tasarımı yapan Olsen kardeşler de bu girişimle beraber e-ticaret sektörüne el atanlar arasında. Temmuz 2011’de açılan sitede kullanıcılar, kendi tarzlarını yansıtmak için sitenin hazırladığı bir dizi soruyu cevaplıyor. Bu işlemden sonra kullanıcıların stillerine göre olan ürünler tavsiye ediliyor. Genç olmalarına rağmen moda dünyasında yaptıkları tasarımlarla öne çıkmayı başaran Olsen kardeşler, Stylemint’e de bu başarılı tasarımlarını taşıyarak hem adlarını hem de yaptıkları ürünleri daha geniş kitlelere sunup, e-ticaret sektöründe kendilerine yer edinmeye çalışıyorlar.

ARDA TURAN
HALHAL TAKTI, ÜRÜN SİTEDE TÜKENDİ
100 bin TL’lik sermaye ile kurulan mücevher ve aksesuar ürünlerinin online olarak satışını yapan Lidyana.com’a yatırım yapanlar arasında ünlü futbolcu Arda Turan da yer alıyor. Atletico Madrid’te forma giyen milli futbolcu Lidyana’ya yatırım yaparak şirket hisselerinin yüzde 10,6’sına sahip oldu. Milli futbolcu Arda Turan, ortağı olduğu online giyim, ayakkabı ve takı sitesi lidyana.com’a geçtiğimiz günlerde halhal takarak destek verdi. Şirketin kurucusu ve CEO’su Hakan Baş, “Sitenin satışlarına Arda’nın katkısı çok büyük. Bir süre önce halhal taktı ve ürün sitede bir anda tükendi. Toplamda 3 bin halhal satışı yaptık.” dedi.

AHU YAĞTU
VİNTAGE MERAKLILARINA HİTAP EDİYOR
Geçmiş yıllarda farklı dönemlere ait vintage kıyafetlerin satışını yaptığı Cihangir’deki mağazasında edindiği tecrübeyi internete taşımaya karar veren Yağtu, Auvintage girişimi ile özellikle internet üzerinde birbirine benzeyen modelleri görmekten sıkılan ve vintage meraklısı olan kişilere hitap ediyor. Sadece ürün tarafında değil, site tasarımında da baştan aşağı vintage bir havanın estiği Auvintage’da, 1950’lerden 2000’li yıllara uzanan bir yelpazedeki kıyafet tipleri sergileniyor.