ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ 288 KİLOMETRELİK RÜZGARA DAYANIKLI

ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ 288 KİLOMETRELİK RÜZGARA DAYANIKLI

BAKAN ARSLAN, 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ KULE RÜZGAR TÜNELİ TESTİNİN BAŞARIYLA TAMAMLANDIĞINI VE 288 KİLOMETRELİK HIZA SAHİP RÜZGARA DAYANIKLI OLDUĞUNU AÇIKLADI.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Danimarka’nın başkenti Kopenhag’da bulunan FORCE Technology Test Laboratuarı’nda düzenlenen 1915 Çanakkale Köprüsü Kule Rüzgar Tüneli testine katıldı. Bakan Arslan, kesit ve kule rüzgar testlerinin ardından yaptığı açıklamada, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi’nin hem köprü hem Malkara’ya kadar olan 101 kilometrelik otoyol kısmını kapsayan bir proje olduğunu söyledi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın katılımıyla 18 Mart’ta temeli atılan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün asma köprülerdeki uzunluk açısından en uzun orta açıklıklı köprü olması dolayısıyla dünya rekoru kırdığına işaret eden Arslan, 2 bin 23 metre orta açıklığı, 770’er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle 4 bin 608 metre uzunluğundaki köprünün iki kulesinin temelinin yaklaşık 40 metre derinlikte deniz tabanına ineceğini, çelik kule yüksekliğinin ise yaklaşık 318 metre olacağını bildirdi. Bakan Arslan, köprünün 29 Ekim 2023’te hizmete açılmasının planlandığını kaydetti.

Bakan Arslan, proje kapsamında Çanakkale Köprüsü’nün yanı sıra 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 adet alt geçit, 115 adet çeşitli ebatlarda menfez, 12 devlet yolu üzerindeki kavşaklar, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 adet ücret toplama istasyonunun inşa edileceğini belirtti.

15 Aralık’ta pazarlık görüşmeleri başlayacak
Şu ana kadar yaklaşım viyadükleri, kuru ve ıslak havuz jeolojik ve geoteknik araştırmaları için deniz çalışmalarının tamamlandığına işaret eden Arslan, “Çanakkale-Malkara Otoyolu güzergahı boyunca fotogrametri haritalandırma ve otoyolun tasarım ve projelendirilme çalışmaları tamamlandı. Kamulaştırma çalışmalarıyla ilgili işlemlere başlandı, planlar onaylandı ve 15 Aralık itibarıyla kamulaştırmayla ilgili muhataplarımızla pazarlık görüşmelerine başlayacağız.” dedi.

Testlerin üç aşamalı olduğunu anlatan Arslan, “Üç aşamalı testin birincisi, tabliyelerin rüzgar tüneli testleri 1/225 ölçeğinde Kanada’da gerçekleştirildi, başarılı sonuçlar elde edildi. İkincisi kulelerin rüzgar tünel testlerini bugün gerçekleştirdik. Üçüncü aşaması ise tabliye ve kuleler dahil tam köprünün rüzgar tüneli testi, önümüzdeki yıl mayıs-haziran aylarında Çin’de daha küçük ölçekli, 1/170 ölçekle gerçekleştirmiş olacağız. Böylece testler sonuçlanıp, yeterli ve en uygun kesitler belirlendikten sonra artık uygulama projeleri ve projelerin ayrıntılı hesaplamalarına geçilecek” dedi.

Arslan, “100 yıllık Çanakkale Boğazı’nda oluşan rüzgar ortalamaları hesaba katıldı ve maksimum rüzgar hızının saatte 100-120 kilometre olduğu görüldü. Biz bugün gerçekte hiçbir zaman oluşmayacak saatte 288 kilometreyi bulan rüzgar hızının testini gerçekleştirdik. Gördük ki testlerde gerek kesitte gerekse kulede en ufak bir sorun yok.” şeklinde konuştu. Bakan Arslan, her biri futbol sahasında olan iki kuru havuzun inşasına da başlandığını sözlerine ekledi.