Bakan Turhan, Kuzey Marmara Otoyolu’nu İnceledi

Bakan Turhan, Kuzey Marmara Otoyolu’nu İnceledi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, İstanbul Kuzey Marmara Otoyolu İnşaatı Avrupa Yakası kesimindeki Tayakadın şantiye alanında incelemelerde bulundu.

Turhan, projeyle İstanbul şehir içi ulaşımında yaşanan sorunları çözmeyi amaçladıklarını söyledi. Projenin İstanbul’un batısında Kınalı Kavşağından başlayıp, Adapazarı’nın doğusunda Akyazı Kavşağında TEM Otoyolu ile entegre olacağını bildiren Turhan, “Bu kesim, İstanbul Üçüncü Havalimanı’nın karayolu ulaşımı, İstanbul şehir içindeki bağlantılarını sağlayacak olan 26 şerit kapasiteli otoyolu oluşturuyor, İstanbul Büyük Havalimanı’na ulaşımı sağlayacak 4 adet kavşağı bünyesinde barındırıyor.” ifadelerini kullandı. 

Bu projenin aynı zamanda İstanbul’un doğu yerleşimlerindeki trafik hareketini, diğer ulaşım altyapısı sistemleri ile de entegre etmiş olacağını kaydeden Turhan, “İstanbul’un doğusundan gelen trafik, Reşadiye Kavşağı ile Çamlık Kavşağı, yine Kurtköy Kavşağı, batısında Odayeri ve Mahmutbey Kavşağı, 29 Ekim’de açmayı hedeflediğimiz Tayakadın ve Yassıören Kavşakları ile İstanbul’un mevcut ulaşım altyapısında hizmet veren yolları ile entegre olacak. Yıl sonuna doğru da Çatalca’yı ve Gebze’yi bu sisteme entegre etmeyi planlıyoruz.” dedi.

TEM Otoyolu rahatlayacak

İstanbul Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin toplam 7 kesimden ulaşacağını anımsatan Turhan, “Bunun üçüncü kesimini geçtiğimiz yılarda Odayeri-Kurtköy arasını, Mahmutbey ve Çamlık bağlantılarıyla Yavuz Sultan Selim Köprüsü de içinde, hizmete açmıştık. Şimdi etap etap kalan kesimlerini de açıyoruz.” ifadelerini kullandı. Bakan Turhan, Çatalca ile İzmit’in kuzeyindeki Körfez ilçesinin Sevindikli Kavşağı’nda bulunan kesimler hizmete açıldığında, İstanbul’un giriş ve çıkışlarında, şehir içindeki kesimlerinde yaşanan trafik yoğunluğunun önemli ölçüde rahatlayacağını aktardı.

Turhan, proje bünyesinde bulunan 7’inci kesim diye tabir edilen Habipler-Hasdal bağlantısının da İstanbul şehir içi trafiğinde önemli görev üstleneceğini belirterek, şöyle devam etti: “Bu kesim, İstanbul’da Başakşehir Kavşağı’ndan başlayıp, Habipler Kavşağı ve Gaziosmanpaşa ilçemizde Gazi mahallesinin altından 3,5 kilometre uzunluğunda bir tünelle geçilerek Hasdal Kavşağı’na bağlanılacak. Bu kesimde de çalışmalarımız hızlı şekilde devam ediyor. Orayı da önümüzdeki yıl yine yaz ortalarında trafiğe açmayı planlıyoruz. Burası da İstanbul şehir içinde en yoğun trafiği taşıyan Mahmutbey Batı Kavşağı ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsü arasındaki kesime 2×4 şeritli yani günde 200 bin trafiği rahatlıkla taşıyabilecek bir ulaşım altyapısı olarak hizmet verecek.” diye konuştu.

İstihdama katkı sağlanıyor

Projelerde inşa ve işletme sırasında birçok insana istihdam sağlandığının altını çizen Turhan, konuşmasını şöyle tamamladı: “İstanbul Yeni Havalimanı’na toplu taşıma sistemleri manasında 2 önemli projenin de yapım çalışmaları devam ediyor. Bu sistemler; Hasdal’dan Gayrettepe’den 3. Havalimanı’na yaklaşık 37 kilometre uzunluğunda ve 8 istasyonu bünyesinde bulunduran bir metro sistemi ve Halkalı’dan 3. Havalimanı’na bağlantıyı sağlayacak olan 22 kilometre uzunluğunda ve 6 istasyonu bünyesinde bulunduran bir toplum taşıma sistemi. Bu sistemler de 2020 yılı sonuna doğru hizmete alınacak ama bunlar hizmete girinceye kadar havalimanı ile olan ulaşım sistemlerimiz, mevcut ve yeni açacağımız karayolu hizmetleri ile birlikte gerekli ulaşım araçları sağlanarak sıkıntı olmadan, yeterli seviyede hizmet vereceğiz.”