AVRUPA DİJİTAL REKLAM YATIRIMLARI 2018’DE 55 MİLYAR EURO’YU AŞTI

AVRUPA DİJİTAL REKLAM YATIRIMLARI 2018’DE 55 MİLYAR EURO’YU AŞTI

BİR ÖNCEKİ YILA GÖRE %13,9 ARTAN GÖSTEREN DİJİTAL REKLAM YATIRIMLARI 2011’DEN BU YANA EN HIZLI BÜYÜMEYİ YAŞADI. OUT-STREAM VİDEO REKLAM YATIRIMLARININ GEÇEN YILA ORANLA %44,7 ARTMASI DİKKATİ ÇEKEN UNSUR OLDU.

Varşova’da gerçekleşen Interact Konferansı’nda açıklanan AdExBenchmark Raporu’na göre; Avrupa Dijital Reklam Yatırımları video, mobil ve sosyal medya yatırımlarının büyük artışının etkisiyle geçen yıla göre %13,9 büyüyerek 55,1 milyar avroya ulaştı. Bu, aynı zamanda 2011’den bu yana görülen en hızlı büyüme olma özelliğini de taşıyor. Böylece Avrupa Dijital Reklam Pazarı 2012’ye oranla yaklaşık 2 katından fazla büyümüş oldu.

28 ülkeyi kapsayan AdExBenchmark Raporu, 2018 yılında 21 ülkenin iki haneli büyüme kaydettiğini ortaya koydu. Raporda yer alan 28 pazarın hepsinde iki haneli büyüme gösteren Out-stream Video ve mobil reklam yatırımları 2018 rakamlarını da önemli ölçüde etkiledi. Out-stream Video reklam yatırımları %44,7, In-stream Video reklam yatırımları ise %19,7 oranında büyüdü. Video reklamları toplamda %30,9 artışla 7,6 milyar avroya ulaşırken Display reklam yatırımlarının %33’ünü oluşturdu.

Arama motoru reklamları %12,5 büyümeyle 25 milyar avroya ulaşarak en büyük Dijital Reklam kategorisi olma özelliğini sürdürdü. Sosyal medya %33,7 artışla Display reklam yatırımlarının %49’unu oluşturdu. Toplam Mobil reklam yatırımları %31,4 artışla 22,8 milyar avroya ulaştı ve Avrupa Dijital reklam yatırımlarının %41’ini temsil eder hale geldi.

IAB Avrupa CEO’su Townsend Feehand rakamları şöyle yorumladı: “Avrupa’da Mobil ve Video tarafından domine edilen, sağlıklı ve çift haneli rakamlarla büyümeye devam eden bir manzara görmek son derece umut verici. Dijital reklam endüstrisi, Avrupa Gayrisafi Yurtiçi Hasılası’na 55 milyar Euro katkıda bulunuyor ve hem gelişmiş hem de gelişmekte olan pazarlara değer katıyor. Dijital reklam yatırımları Avrupa’daki tüm medya reklam yatırımlarının yüzde 45’ini oluşturuyor. Pazar bir yandan gelişmeyi sürdürürken yeni veri koruma kurallarıkullanıcıları da bilinçlendiriyor. Kişisel gizliliğin ön planda olduğu, tüketicileri koruyan reklamlar sunmak Avrupa’nın Dijital Ekonomisini desteklemek açısından büyük önem taşıyor.”

IAB Avrupa AdExBenchmark araştırması dijital reklam pazarını üç ana başlıkta inceliyor: Display, Arama Motoru ve İlan Sayfaları. Bu formatlardaki büyüme, gelişen cihaz kullanımı ve tüketim alışkanlıklarındaki değişikliklerle de destekleniyor.Display reklam yatırımlarının 2018’de yüzde 17,5 artışla toplamın yüzde 42,2’sini oluşturması ve Arama Motoru kategorisiyle aradaki farkı kapatması dikkat çeken bir nokta olarak öne çıkıyor.

KUTU

Dijital reklam yatırımları bakımından en büyük 10 ülke:

  1. İngiltere – 18,4 milyar Avro
  2. Almanya – 7,2 milyar Avro
  3. Fransa – 5,2 milyar Avro
  4. Rusya– 4,1 milyar Avro
  5. İtalya – 2,9 milyar Avro
  6. Hollanda – 2,2 milyar Avro
  7. İspanya – 2,2 milyar Avro
  8. İsveç – 2,1 milyar Avro
  9. İsviçre – 2,0 milyar Avro
  10. Norveç –1,1 milyar Avro

KUTU

En yüksek büyümeyi gösteren 5 ülke:

  1. Ukrayna – %26,9
  2. Rusya – %24,9
  3. Belarus – %23,6
  4. Çek Cumhuriyeti – %20,9
  5. Sırbistan – %20,1