Antalya, Instagram’da Tüm Dünyayı Geride Bıraktı!

Antalya, Instagram’da Tüm Dünyayı Geride Bıraktı!

Türkiye’nin Instagram’da bir rekora imza attığı ortaya çıktı. Sadece ülkemizin değil, dünyanın en ünlü tatil noktalarından biri olan Antalya her yıl milyonlarca turiste ev sahipliği yapıyor. Bu kapsamda son dönemde Instagram’da en çok paylaşımın yapıldığı destinasyonun Antalya olduğu açıklandı.

Instagram üzerinde Antalya’da yapılan 20 milyonun üzerinde paylaşım bulunuyor. Antalya’nın ardından 15 milyon paylaşım ile İbiza geliyor. Böylece son dönemde Instagram’da en popüler şehir Antalya oldu.

Dünya genelinde Instagram’da popülerleşen bir diğer bölge ise Bodrum. Bodrum’da yapılan Instagram paylaşımlarının sayısı 9 milyona ulaştı. Alanya ise toplamda 4.2 milyon gönderiye ev sahipliği yapıyor.

SOSYAL MEDYANIN TURİZMDEKİ ÖNEMİ ARTIYOR

Paylaşımların bu kadar artmasının yeni turistlerin gelmesini de sağladığı belirtiliyor. Günümüzde insanlar tatil yeri seçerken Instagram gibi platformlarda paylaşılan fotoğraf ve videoları inceliyor.

Turizmde 2019’u rekorlar yılı ilan eden Antalya’ya 6 ayda gelen yabancı turist sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16,3’lük artışla 5 milyon 591 bin 996’ya ulaşmıştı.

Sosyal medyanın etkisi ile talep patlaması yaşayan ülkemizde birçok rota ve tatil noktası bulunuyor ki bunların başında hiç şüphesiz Doğu Ekspresi yer alıyor. Resmi rakamlara göre; Doğu Ekspresi, geçen yıl 436 bin 755 kişiyi ağırladı, bu rakam bir zamanlar 20 bine kadar gerilemişti.

Geçmiş yıllarda neredeyse kullanılmayan Van Gölü Ekspresi de geçen yıl 269 bin yolcu taşıyarak kendi tarihinde bir rekora imza attı. Instagram geçtiğimiz günlerde de kendi hesabındaki Van Gölü Ekspresi fotoğrafı ile Türk kullanıcıların beğenisini kazanmıştı.

Bunlara ek olarak ülkemizde Salda Gölü, Kaputaş Plajı, Karagöl, Pokut Yaylası ve Lavantalar Diyarı Kuyucak Köyü de sosyal medyanın etkisi ile yıldızını parlatan noktalar arasından ilk sıralarda yer alıyor.

KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI REKLAM BÜTÇESİNİ DİJİTALE KAYDIRIYOR

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy da geçtiğimiz günlerde yaptığı bir açıklamada, çağa uygun tanıtım yapacaklarını sosyal medya ve dijital ortam reklamlarına ağırlık vereceklerini belirterek, şunları kaydetmişti: “Offline tanıtıma çok önem verildi bugüne kadar, doğruydu da ama artık geldiğimiz çağda ‘offline’ın çok çok etkisi yok. 2019 itibarıyla reklam bütçelerimizin ciddi şekilde arttığını göreceksiniz, reklam kampanyalarımızın şeklinin değiştiğini göreceksiniz. Çağa uygun ‘YouTuber’lar, ‘Trendsetter’lar gibi sosyal medyada ses getirecek tanıtım kampanyaları yapacağız. Türkiye’nin algısını değiştirecek, turizm algısını değiştirecek çalışmalar yapacağız.”

Instagram kullanımında dünya altıncısıyız

2019 yılı itibari ile dünyada en fazla Instagram kullanıcısına sahip ülke Amerika oldu. 110 milyon kullanıcı ile listede lider olan Amerika’nın en yakın rakibinden neredeyse iki katı fark ile önde olduğu analiz edildi. Amerika’nın hemen ardından da 66 milyon kullanıcı ile Brezilya’nın 2’nci, 64 milyon kullanıcı ile Hindistan’ın 3’üncü olduğu görülürken listenin devamında yer alan ülkelerin sırasıyla Endonezya, Rusya, Türkiye, Japonya, İngiltere, Meksika ve Almanya olduğu saptandı. Böylelikle listenin 6’ncı sırasına yerleşen Türkiye’nin 34 milyon Instagram kullanıcısı olduğu görüldü. Instagram kullanıcılarının toplam sayısının ise geçen yıla göre 50 milyonun üzerinde artışla 850 milyonu aştığı kaydedildi.