AİLELERİN GÖZDESİ FİAT 500L YENİLENDİ

AİLELERİN GÖZDESİ FİAT 500L YENİLENDİ

FİAT’IN ÇOK FONKSİYONLU ARACI 500L, GEÇİRDİĞİ YENİLENME OPERASYONUNUN ARDINDAN SATIŞA SUNULDU. DİZEL VE BENZİNLİ MOTOR SEÇENEKLERİ, OTOMATİK ŞANZIMANI BULUNAN OTOMOBİL ÖZELLİKLE AİLELER TARAFINDAN TERCİH EDİLİYOR. YENİ MODELİN SATIŞ FİYATLARI 79.900 TL’DEN BAŞLIYOR.

Ferah iç hacmi ve kullanışlılığıyla ailelerin tercihi olan Yeni Fiat 500L, yenilenen tasarımı, güncellenen teknolojisi ve artan SUV karakteri ile satışa sunuldu. Yeni 500L, 1.4 litre benzinli, 1.3 ve 1.6 litre Multijet II dizel motorları ve  1.3 Multijet dizel motorda sunduğu otomatik şanzıman seçeneği ile bayilerdeki yerini aldı.  Başlangıç fiyatı 79 bin 900 TL olan otomobilin, 7 kişilik en üst versiyonundaki fiyatıysa 105 bin 900 TL olarak açıklandı.

7 KİŞİLİK VERSİYON
Tasarımı ve teknolojik altyapısı yenilenen 500L, aynı zamanda SUV özellikleri arttırılarak  daha baskın bir karakter ve kimliğe sahip oldu. Yeni 500L manuel vites ile eşleşmiş 1.4 litre benzinli, 1.3 ve 1.6 litre Multijet II dizel motorlarının yanı sıra 1.3 Multijet dizel motorda sunduğu otomatik şanzıman seçeneği ile satışa sunuluyor. Şehirli ruhunu yansıtan PopStar ve SUV karakterini taşıyan CrossPlus versiyonları ile dikkat çeken Yeni 500L ayrıca 7 koltuk kapasitesine sahip daha uzun karoserli Wagon versiyonu ile de geniş ailelere hitap ediyor.

GENİŞ BAGAJ HACMİ
Yeni Fiat 500L, 4.24 m uzunluğa, 2.61 m aks mesafesine, 1.78 m genişliğe ve 1.66 cm yüksekliğe sahip; otomobilin başarısının sırrı da bu ideal boyutları verimli kullanabilmesinde yatıyor. Yeni 500L günlük hayattaki koşturmacanın gerçek ihtiyaçlarını karşılamak için sunduğu geniş iç mekân ve bagaj hacminin yanı sıra şehir trafiğinde yüksek manevra kabiliyeti, kolay sürüş ve park kolaylığı sunuyor. Fiat 500L, 5 kişilik oturma pozisyonunda sunduğu 455 litrelik bagaj hacmi ve koltuklarının ihtiyaca göre ayarlanmasıyla sunduğu yükleme esnekliği ile öne çıkıyor ve aileler için kullanışlılık sağlıyor.

ÇEK SKODA VOLTAJI YÜKSELTECEK

Konseptin dünya tanıtımını ilk olarak Şanghay’daki  otomobil fuarında gerçekleştiren Skoda, tasarımını bir kez daha gözden geçirdiği aracıyla Frankfurt’ta şov yapacak. VISION E, markayı dijital geleceğe bir adım daha yaklaştırıp araç içinde farklı bağlantı imkanları sunarak bu konuda da öncülük ediyor.

Alışılmışın dışında bir görünüme sahip olan konsept Skoda’nın bundan böyle elektrikli araçlarında kullanacağı tasarım dilinin belirgin özelliklerini de taşıyor. Birbirinin tam zıt yönünde açılan kapılara sahip oluşu ve ortada B-sütununun bulunmayışıyla dikkati çeken araç, bununla birlikte her bir yolcuya “dönebilme” özelliğine sahip koltuklarla konfor ve pratiklik sunuyor. Yan aynaların tarihe karıştığı konseptte, aracın etrafını içerideki ekrana yansıtan kameralar kullanılıyor. Aynı zamanda Skoda’nın tarihinde geliştirdiği, otonom sürüşe elverişli ve tamamen elektrikli ilk araç olan konsept, markayı dijital dünyaya bir adım daha yaklaştırıyor. Araç, toplam gücü 306 beygiri bulan ve dört tekerleğe de yerleştirilmiş birer elektrik motoru sayesinde hareket ediyor. Kablosuz olarak şarj edilebilen aracın tek şarjla menzili 500 km’yi bulurken, son hızı da 180 km/s.

DİJİTAL DOKTOR
Araçta yenilikçi bir sistem de ilk kez kullanılacak. Aracın bilgi sistemlerini ses ve hareketlerle kontrol etmek mümkün olabilirken, araçtaki kameralar, sürücünün hareketlerini “Eye Tracking” adı verilen ve göz kontrolü sağlayan sistem yardımıyla sürekli denetleyerek, sağlığı ve tepkilerinin yerinde olup olmadığını saptıyor. “Sürücü Uyarı Sistemi” yorgunluk saptadığını sürücüyü uyarıyor. VISION E, aynı zamanda bir de “dijital doktor” fonksiyonuna sahip. Araç, sürücünün kalbinin yavaşladığını fark ederse, sağlık problemleri yaşadığını anlayarak otomatik olarak aracı durdurabiliyor.

FORD ECOSPORT’TA SİHİRLİ DOKUNUŞLAR

Ford’un başarılı SUV’u Ecosport, geçirdiği yenilenme operasyonu sonrasında daha şık hale geldi. Ön ve arka görünüşteki makyajlar dışında aracın iç mekanında ve donanım seviyesinde de iyileştirmeler dikkat çekiyor. Yeni bir ses sistemi, ısıtmalı direksiyon simidi gibi bazı konfor donanımlarının da eklendiği araçta, malzeme kalitesi de yükseltilmiş. Görsel değişiklikler dışında aracın motor ailesine de yeni bir dört silindirli dizel ekleniyor. 1.5 lt hacimli, 125 beygirlik Ecoblue motor, 100 km’de 4.5 lt tüketimiyle tam bir ekonomist. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 kademeli otomatik şanzıman seçeneği bu motorla da sunulacak.

KIŞ LASTİĞİ ARTIK ÖZEL ARAÇLARA DA ZORUNLU

Ülkemizde 5 yıldır uygulanan ve sadece ticari araçları kapsayan kış lastiği zorunluluğunda kapsam genişletildi. Bu kıştan itibaren özel otomobiller de zorunlu olarak kış lastiği takacak. 1 Aralık – 1 Nisan tarihleri arasında kış lastiği takmayan araçlara 625 lira para cezası uygulanacak.

01 Aralık-01 Nisan arasındaki dört aylık kış döneminde şehirlerarası yollarda seyahat eden bütün araçlar kış lastiği kullanmak zorunda. Şehir içinde uygulama yapılıp yapılmayacağı ortalama yerel sıcaklıklar dikkate alınarak valilikler tarafından belirlenecek ve duyurulacak. Valilikler, tarih aralığını öncesinde veya sonrasında 1’er ay artırabilecek. En çok merak edilen sorulardan biri olan ‘’Zincirim var, yine de kış lastiği takmam gerekir mi?’’ sorusu düzenlenen tebliğle; ‘’Araçta patinaj zinciri bulunması veya kullanılması kış lastiği zorunluluğunu ortadan kaldırmaz.’’ şeklinde yanıt buldu. Sadece buzlu zeminlerde kullanılabilen çivili lastikler, kış lastiği yerine geçebilecek. Ayrıca kış lastiği takılı tüm araçların da kış koşullarında zincir bulundurması zorunlu.” denildi.

GELMİŞ GEÇMİŞ EN İYİ BMW M5 HAZIR

BMW, altıncı nesil M5’i çıkarmaya hazırlanıyor. Mühendislik açısından daha da ileri götürülmüş 4.4 litre, 600 beygir güç, 750 Nm tork üreten bi-turbo V8 motora sahip otomobil “M xDrive sayesinde her türlü zemin koşulunda yere dört tekerlekten güçlü şekilde yapışıp ilerleyebilecek. BMW M5’in 1984’ten bu yana üretilen tüm M5 modellerinin en hızlısı değil aynı zamanda en atağı olacak yeni modeli sadece 3.4 sn’de sıfırdan 100 km/s hıza ulaşabilecek. Otomobilde Drivelogic ile birlikte yeni sekiz vitesli M Steptronic şanzıman kullanılacak. İç mekanında da tanıdık sportif unsurların bol kullanıldığı otomobil 2018’den itibaren Mercedes-AMG E 63 ile rekabet etmeye başlayacak.

FERRARİ RÜYASINA ULAŞMANIN EN UCUZ YOLU

Ferrari, İtalya’nın en güzel kentlerinden biri olan Portofino’nun adını verdiği yeni modelini tanıttı. Ferrari’nin en uygun fiyatlı yeni giriş seviyesi GT modeli olan Portofino; sportiflik, şıklık ve konfor gibi kavramları bir arada toplayan yapısıyla dikkat çekiyor. 600 beygir gücündeki motoruyla 0’dan 100 km/s hıza 3,5 saniyede ulaşabilen Ferrari Portofino, en hızlı cabrio olma özelliğinin yanı sıra, katlanabilir ‘hardtop’ tavanı, geniş bagaj hacmi ve cömert yaşam alanı ile kısa süreli yolculuklar için sunduğu, iki adet arka koltuk kullanımıyla, çok yönlü bir yapı sunmayı başarıyor. Ferrari ürün gamında kullanılan ve 2016 ile 2017 yıllarında ‘Yılın Motoru’ seçilen Ferrari’nin V8 Turbo motoru yeni komponentler ve optimize edilen motor yazılımı sayesinde California T’nin motorundan 40 HP daha fazla güç üretiyor. Sadece motoru ve motorun gücünü geliştirmekle kalmayan mühendisler Ferrari V8’inin karakteristik sesini de iyileştirdi. Böylece üstü açık sürüşlerde de V8 motorun sesinin keyfini daha fazla sürmek mümkün olabiliyor.

OPEL INSIGNIA’YA GÜÇ DOPİNGİ

Opel yeni 2.0 BiTurbo dizel motorunu yeni Insignia Country Tourer ile birlikte tanıtmaya hazırlanıyor. Alman üretici, yeni motorunu Grand Sport ve Sports Tourer modelleri için de sunmaya başlayacak. Ülkemizde ise yeni Insignia’lar yıl sonundan itibaren bu motor ile satın alınabilecek. Yeni geliştirilen 2.0 dizel motor 4.000 devirde 210 hp güç üretirken, iki aşamalı turbo şarjı sayesinde 480 Nm gibi yüksek bir tork değerini 1.500 devirden başlayarak sağlıyor. Motorun ortalama tüketimiyse 100 km’de 6.9 lt. En güçlü dizel seçenek standart olarak ilk defa yeni Insignia ile birlikte sunulan hızlı geçişlere sahip 8 ileri otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte sunulacak.