2019’un Teknoloji Trendleri Neler Olacak?

2019’un Teknoloji Trendleri Neler Olacak?

2019’a yaklaştığımız bu günlerde en çok merak edilenlerden biri de hiç şüphesiz ki yeni yılın teknoloji trendleri…

Gelecek yıl bizi neler etkileyecek, hangi teknolojiler ön plana çıkacak? Bunlara ilişkin değerlendirmelerde bulunan uzmanlar, yapay zekâ teknolojilerindeki büyük yükselişin 2019 yılında daha da hissedileceğini belirtiyor.

2019’da 5G teknolojisinin yanı sıra e-spor, online eğitim, yapay zeka destekli çözümler, elektrikli SUV araçlar ve katlanabilir telefonlar da günlük hayatımıza daha fazla nüfuz edecek.

İşte 2019 yılına damgasını vurması beklenen teknoloji trendleri:

5G MOBİL UYGULAMALAR GELİYOR
Şu an kullandığımız 4G LTE ağından çok daha hızlı hizmet vermesi beklenen 5G teknolojisini yakın zamanda her yerde görmeye başlayacağız. 2019 yılında 5G uygulamaları dünyanın bazı gelişmiş ülkelerinde yer bulacak. 2019 yılı sonunda ise 5G destekli cihazların tanıtılması bekleniyor. Ancak tüm temel şebekelerin 5G’ye yönelik servisleri ise 2021 yılında hayatımızda olacak.

KATLANABİLİR AKILLI TELEFONLAR HAYATIMIZA GİRECEK

Samsung ve Huawei adeta dünyanın ilk katlanabilir akıllı telefonunu piyasaya sürme yarışına girmiş durumdalar. Görünüşe bakılırsa Xiaomi, Oppo ve LG de bu akıma katılmaya hazırlanıyor.

Edinilen bilgiye göre; Samsung ilk katlanabilir akıllı telefonunu 7 Ocak 2019’da San Francisco’da düzenlenecek olan Samsung Geliştirici Konferansı’nda tanıtacak. Samsung bu cihazlarda kullanılacak olan optik yapıştırıcıları üretmeye başladı bile.

Katlanabilir akıllı telefonların ekranlarını yapıştırmak için optik yapıştırıcıların kullanılması bekleniyor. Bu yapıştırıcılar hareketli parçalara üstün mukavemet ve dayanıklılık kattığı gibi, ekran panellerinin optik netliğini ve görüntü kalitesini de arttırıyor. Bu da sürekli hareketli olan parçaların dayanıklılığını yükselteceği gibi cihazların uzun ömürlü olmasını sağlayacak.

AKILLI SAAT PAZARI BMW İLE HAREKETLENECEK

Apple Watch ve Samsung Gear gibi modellerin boy gösterdiği akıllı saat pazarı 2019’da daha da rekabete açık hale gelecek. Alman otomotiv devi BMW, saat üreticisi Fossil’in desteğiyle akıllı saat pazarına merhaba diyecek.

BMW saatlerin tasarımında da söz sahibi olacak. Saatler Fossil’in önemli mağazalarının yanı sıra 4 bin BMW bayisinde satılacak. BMW Fossil tarafından üretilen ilk akıllı saatlerini 2019’un mart ayında Baselworld fuarında sergileyecek. BMW ve Fossil arasındaki anlaşma ise 2023’e kadar devam edecek.

CHATBOTS’LAR YAYGINLAŞACAK
Yapay zekâ formlarının hayatlarımıza girmesi şeklinde tanımlayabileceğimiz Chatbotslar, yakın zamanda telefon ve bilgisayarları kullanma biçimimizi kesin olarak değiştirecek. Chatbotslar, gelecekte kullanıcıların söylediklerini çok kısa sürede analiz edecek ve kullanıcıların isteklerini yerine getirmek için onları yönlendirecek.

YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ ÇÖZÜMLER
Önümüzdeki yıl, dünya çapında hükümetler ve tüketici pazarları da dâhil olmak üzere birçok işletmede tahmine dayalı analiz, makine öğrenimi ve doğal dil işleme gibi teknolojilerin benzersiz bir karışımı olan yapay zekâ çözümleri devreye sokulacak. Yapay zekâ, kullanıcılarından gelen geri bildirimlerden sürekli olarak öğrenen teknolojiler ve bu teknolojilerin sunacağı hizmetler sayesinde pazarlamayı büyük ölçüde değiştirecek ve gündelik hayatlarımıza daha fazla nüfuz edecek.

DAHA FAZLA ENTEGRE BİR SOSYAL MEDYA AĞI

Sosyal medya firmaları kendi servislerini diğer servislerle daha çok entegre etmeye başlayacaklar. Sosyal medya uygulamaları; kitleleriyle daha fazla kullanıcı verilerini paylaşmaya ve üçüncü taraf uygulamalarla da daha sorunsuz bir deneyim oluşturma çalışmalarını sürdürüyor. Bu da sosyal medya şirketlerinin hâkimiyetlerini korumalarına, kullanıcılar hakkında daha fazla bilgi edinmelerine ve daha küçük web siteleri ve uygulamalar için daha iyi hizmetler sunmalarına yardımcı olacak.

AKILLI HOPARLÖRLER HAYATIMIZA DAHA FAZLA GİRECEK
Kullanıcılar tarafından ilgi gören Amazon Alexa, Google Home ve Apple HomePod gibi akıllı hoparlörler, son birkaç yıldır tüketici teknolojisi pazarında bir dalga oluşturmuştu. Bu hoparlörleri evlerinde kullananların yüzde 65’i de oldukça memnun ve ‘asla evde dijital bir asistanım olmadan yaşadığım günlere dönmek istemiyorum’ diyor.

Sorulan soruları yanıtlayabilme özelliği taşıyan, kablosuz, sesle kontrol edilebilen; çeşitli uygulamalar üzerinden müzik çalma, günlük haber özetlerini dinleme, alarm kurma, hava durumunu ve trafiği sorgulama, döviz kurunu öğrenme, yemek tarifi bilgileri alma, internet üzerinden sipariş verme gibi birçok işlevi yerine getiren akıllı hoparlörlerin kullanımı giderek yaygınlaşacak.

E-SPOR’A YÖNELİK YATIRIMLAR ARTACAK
Türkiye’de 4 milyon, dünya genelinde ise 200 milyon civarında oyuncusu bulunan ve mevcut hacmi 1 milyar dolara yaklaşan e-spor ekonomisinin yarattığı toplam hacim önümüzdeki 3 yılda 5 milyar dolara yaklaşacak. Özellikle oyuncuların, yayıncıların, reklamcıların ve markaların ilgisini çekmeye başlayan e-spor alanına yönelik yatırımlar yeni yılda artacak. Öte yandan e-spor, 2022 Asya Oyunları’nda da madalya branşı olacak.

EĞİTİM DAHA FAZLA ONLİNE OLACAK
Öğrenmede esneklik, düşük maliyet, kolay erişilebilirlik ve artan animasyonlu öğrenme ile yaygınlaşan ve rağbet görmeye başlayan online eğitim sektörü, önümüzdeki yıl Türkiye’de de büyüyecek ve online eğitim alan kişi sayısı artacak. İnternet kullanıcısı sayısındaki tırmanış ve çevrimiçi kapasitelere sahip geniş bant havuzlu cep telefonlarına artan erişim de pazardaki büyümeyi hızlandıracak.

SESLİ ARAMAYLA İSTENİLEN ÜRÜNE KOLAYCA ULAŞILACAK

Arama trendlerinde yakın zamanda elle yazmak yerine, sesli komutları kullanmak daha fazla yaygınlaşacak. Bu yüzden içerik üreticilerinin arama sonuçlarında daha fazla çıkmak için reklamlarında ya da organik içeriklerinde sesli aramalarda çıkacak şekilde metinlerini düzenlemesi gerekecek. Sesle arama özelliği, e-ticaret sitelerinde de arama opsiyonu olarak karşımıza çıkacak. Kullanıcı kolaylığı sunan bu sistemin 2019 yılında daha da yaygınlaşması öngörülüyor.

İNTERNET, TELEVİZYONU YAKALAYACAK

2019’da internetten izlenen içeriklerin televizyondan izlenenlerle aynı seviyeye gelmesi bekleniyor. Yapılan bir araştırmaya göre insanlar günde 2,6 saat içerikleri internetten, 2,7 saat ise televizyondan izleyecek. Mobil cihazlardan içerik izleme oranı da ortalama günde 45 dakika olacak.

2019’DA İNTERNET TRAFİĞİNİN %85’İNİ VİDEOLAR OLUŞTURACAK

Video içerik pazarlaması günden güne gelişme gösteren bir alan olarak karşımıza çıkıyor. Yapılan çalışmalara göre; 2019 yılında internet trafiğinin %85′ini videolar oluşturacak. Sanal gerçeklik çözümleri, 360 derece videolar ve live streaming içerikler son yıllarda video pazarlamasına yeni bir soluk getirdi.

SOSYAL MEDYA CANLI YAYINLARI ARTACAK

YouTube, Facebook ve Instagram’ın canlı video hizmetlerinin kullanımı 2016, 2017 ve 2018 yılında büyük oranda arttı. İnsanlar giderek daha fazla canlı video izliyor. Yapılan araştırmalara göre; canlı video seyredenlerin %67’si bir grubun konserine bilet alıp gitmek olasılıklarının onun canlı videosunu izledikten sonra arttığını belirtiyor. Ayrıca, canlı yayın izleyicilerinin %45’i canlı yayında favorisi olduğu bir atlet, takım ve sanatçıyı görmek için ödeme yapabileceklerini belirtiyor.

2019 ELEKTRİKLİ SUV MODELLERİNİN YILI OLACAK

Elektrikli otomobillerin her geçen gün daha da popüler bir hale geldiği otomotiv dünyasında, özellikle SUV modeller ön plana çıkıyor. Genelde küçük otomobiller veya lüks modeller için kullanılan elektrikli otomobil teknolojisi, geçtiğimiz yıl SUV modellerinde de karşımıza çıkmaya başladı. Jaguar, Audi ve BMW gibi markalar ise bu trendi görerek 2019 model elektrikli SUV modelleri üretiyor.

Gelecek yıl; Jaguar I-Pace, Audi e-tron, Mercedes EQ, Volvo XC40, BMW iX3, Hyundai Kona Electric, Ford Mach 1, Tesla Model Y, Byton M-Byte ve Volkswagen I.D. Crozz gibi modeller elektrik ve şıklığın timsali olarak kullanıcıların karşısına çıkacak.