2019’da Yollardaki Voltaj Yükselecek

2019’da Yollardaki Voltaj Yükselecek

Elektrikle çalışan otomobil fikri aslına bakılırsa benzin motorlu araçlardan bile eskiye dayanıyor. Avrupa’nın otomobille içli dışlı herhangi bir ülkesinde, orta ölçekli müzelerde dahi 1800’lü yılların sonlarında üretilmiş çok sayıda elektrikli aracı görmek mümkün. Buna rağmen menzil, maliyet, üretim adetleri gibi sorunları yüzünden elektrikli otomobiller beklenildiği gibi yaygınlaşamadı. Ancak gelişen teknoloji, emisyon kısıtlamalarıyla birleşince Avrupalı üreticiler de bu alana yoğunlaşmaya başladı. Tüm gelişmeler elektrikli oto çağının önümüzdeki yıldan itibaren başlayacağının sinyallerini veriyor.

VW’DEN 44 MİLYAR EURO

Elektrikli otomobiller konusunda başı çeken üreticilerden VW, 5 yıl içinde bu alana 44 milyar euro yatırım yapacağını duyurdu. Batarya üretim tesisi ve yeni fabrikalar dahil olmak üzere marka elektrikli model gamını oluşturacak ID ailesi için Modüler Elektrik Yapı (MEB) adını verdiği yeni bir platform geliştirdi. 2019’dan itibaren menzili 600 kilometreye kadar uzayacak elektrikli modellerde kullanılacak platform üzerine küçük sınıftan sedana, SUV’dan minibüse kadar 27 araç üretilecek.

VW Grup, 2025 yılına gelindiğinde toplam satışlarının yüzde 25’inin elektrikli araçlardan oluşmasını hedefliyor. Şu anda grubun global satışının 10 milyon adet olduğu düşünüldüğünde yaklaşık 2.5 milyon adet elektrikli araç satışı gündemde. Aynı hedefler Türkiye pazarı için de geçerli. Güncel olarak ülkemiz pazarında grubun sattığı yaklaşık 130 bin otomobilin yüzde 25’inin elektrikli olması planlanıyor.

MERCEDES DE ATAKTA

Alman markalar arasında elektrikli otomobil konusunda büyük atağa hazırlanan markalardan biri de Mercedes olacak. Mercedes-Benz’in yeni ürün ve teknoloji markası EQ altında satışa sunulan ilk modeli EQC’nin tanıtımı yapıldı. 408 beygirlik model 40 dakikada bataryalarını doldurup, 450 km’ye kadar menzil sunacak. 2019 yılı ortalarında Batı Avrupa’da satışa sunulacak EQC’nin bir yıl sonra Türkiye’de olması planlanıyor. Mercedes 2022’ye kadar SUV EQC, C ve E Serisi arasına konumlanacak toplam 10 yüzde 100 elektrikli otomobili yollara çıkartmış olacak.

BMW TEKNOLOJİLERİ GELİŞTİRİYOR

Elektrikli otomobil üretimine i3 ve i8 modelleriyle önemli bir giriş yapan BMW de, yeni teknolojilerle bu alanda daha da ilerleyeceğini gösteriyor. Marka yeni stratejisi sayesinde 2019’da i3’ten transfer edilen batarya ve motorla MINI’yi elektriliklendirecek.2020’de Çin’de üretilmesi planlanan SUV ix3 ile 400 km menzil sunacak. Ardından da Tesla Model 4’e doğrudan rakip olacak 4 Serisi Gran Coupe bazlı i4’ü tanıtacak. 2021’de de 750 km ile rekor menzile ulaşacak i5 üretilecek. İnsansız yani otonom sürüş özelliğine sahip ve X5 üzerine yükselecek araçta kullanılan teknolojiler Fiat-Chrysler ile ortaklaşa geliştirilecek.

YERLİ OTOMOBİL DE ELEKTRİKLİ OLACAK

Türkiye’nin ilk yerli otomobilini üretmek için yola çıkan Anadolu, BMC, Kıraça, Turkcell ve Zorlu tarafından oluşturulan Ortak Girişim Grubu hız kesmeden projeye devam ediyor. Sadece iç pazara değil, ihracat yapmayı da hedefleyen OGG için 2019 önemli gelişmelerin yaşandığı bir yıl olacak. Şirketin direksiyonuna geçen Gürcan Karakaş sonrasında çalışmalar daha da hızlanırken, üretilecek otomobilin yüzde 100 elektrikli olacağı bilgileri de gelmeye başladı. İlk prototiplerin tamamlanıp 2019 yılında Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılması planlanan araç, 2021 yılında satışa sunulacak.

 

HIZ TUTKUNLARININ KALBİNİ ÇALACAK

Küçük, konforlu, çok hızlı ve dört tekerlekten çekişli adrenalin makinesi yolları çıkmaya hazırlanıyor. Mercedes A Serisi’nin en hızlı versiyonu olan A 35 4MATIC, sınıfındaki en iddialı model olarak performans tutkunlarının kalbini daha şimdiden kazanmayı başarıyor. Henüz ilk tasarım aşamasından itibaren yeni Mercedes-Benz A-Serisi üretim programının bir parçası olarak ele alınan ve gelecekteki A 45 4MATIC modelinin izinden giden A 35 4MATIC, tüm AMG niteliklerini bünyesinde barındırıyor.

YERE SAĞLAM BASIYOR

Mercedes’in yeni önden çekişli platformunu kullanan otomobilde 306 beygir güç ve 400 Nm tork üreten yeni 2,0 litre hacimli dört silindirli turbo motor görev yapıyor. Çift kavramalı AMG SPEEDSHIFT DCT 7G otomatik şanzımanın standart olarak sunulan RACE-START fonksiyonu kullanıcıyı en kısa hızlanma süresiyle buluşturuyor. AMG A 35 4MATIC’te standart olarak sunulan dört tekerlekten çekiş sistemi yüzde 50 ön ve yüzde 50 arka olmak üzere sürüş şartlarına göre belirleniyor.

SPORTİF DOKUNUŞLAR

Aracın iç mekanında da karakterine gönderme yapan unsurlar dikkat çekiyor. Kırmızı dikişli koltuklar, deri döşeme, sportif havalandırma ızgaraları hız tutkunlarının beğenisini toplayacak şekilde seçilmiş. Etkileyici bir motor sesine da sahip otomobilin son hızıyla 250 km/s’de sınırlandırılıyor. Almanya satış fiyatı 50 bin euro olan modelin mart ayında ülkemiz pazarına sunulması planlanıyor.